Afgelopen zomer met kennis op camping. Kennis heeft deze Passat en denkt ik moet even wat uit de auto pakken.
Sleutel met ab ligt op tafel en hij drukt vanuit de stoel de deuren open. Vervolgens stapt hij in en pakt wat hij moet hebben. Omdat de auto iets scheef stond was de deur dicht gevallen. Tevens was (omdat de auto een klasse 3 alarm heeft) de auto weer automatisch op slot gegaan. Maar nu komt het: Hij wilde weer uitstappen maar dat kon ie wel vergeten! Op geen enkele manier was het mogelijk de deuren van binnen uit te openen. De sleutel lag in het gezichtsveld op de campingtafel, maar daar kon hij natuurlijk niet bij......
Na een half uurtje liep de temperatuur op naar tropische hoogte en de ramen konden ook niet worden geopend! Alle 4 ramen zijn electrisch bediend, en kunnen enkel op contact bediend worden. Na eenhalf uur in deze penibele situatie te hebben verkeerd kwam ik toevallig langs en heb de kennis kunnen bevrijden.
Hij heeft meteen besloten NOOIT weer een Passat te willen kopen. Ik als prof vind dit een levensgevaarlijke situatie. En nee......de auto had geen schakelaar voor open en dicht, en ook willen de sloten niet open als je de deur opentrekt, zoals andere merken wel kunnen. Deze kennis heeft in ieder geval de schrik van zijn leven gehad, en dat kan niet de bedoeling zijn geweest van de constructeur.
Klein schoonheids foutje van Volkswagen?! Misschien de wraak van Joseph Ganz voor de credit die hij van VW nooit ontvangen mocht..........
Is er iemand die hier een oplossing voor heeft? Behalve het verwijderen van het klasse 3 alarm!
En voor hen die bovenstaande niet geloven......probeer het maar eens, maar neem beslist de sleutel mee om in geval van nood de ramen te kunnen bedienen!
Sytze Jansma
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ja helemaal gelijk ik heb vorig jaar een klusje gehad (wilden de deuren ook niet meer open)
Uitgelezen geen fout.?????????????????????????????
Bleek uiteindelijk 1 van de 5 microschakelaars defect te zijn in de bestuurders deur.
Vroeg de klant maar als alles goed is in ik raak in het water? wat dan?
JA wat dan?
Ik hoop dat de fabrikant er rekening mee heeft gehouden maar ik heb mijn twijfels
want ik zie hele domme constructies de laatste jaren.
Zit veel digitale electronica in de auto tegenwoordig,kan je eigenlijk geen kortsluiting mee krijgen
maar met een natte vinger leg je het systeem plat.
Dus allemaal een raamhamer in de auto!!!!!!
Mijn vader (ouderwets monteur) zei altijd "Maar je zet je PC toch ook niet buiten, dit komt niet goed"
Zou hij toch nog gelijk krijgen.
Oiram
Ikzelf heb een Votex-setje op een vacuumsysteem zitten en DAN is er niks aan de hand.
Ligt dus niet zozeer aan de CV op zich maar kennelijk meer aan hoe het werkt?
Ik stap in, doe de deuren op slot via de ABD, pak vervolgens de deurhendel beet en trek deze aan. Het pinnetje gaat een stukje naar boven maar deur zit nog op slot. Hendel loslaten en nog 1 keer aantrekken en voila, het pennetje gaat omhoog en de deur open.....
17 jaar
Maar dat is bij de Passat is toch uit te schakelen? Is dat niet dat anti-hengel systeem in de deur wat actief is wanneer dat rode LEDje knippert?
17 jaar
Ja en een ook een SAFELOCK, als je 10 km per uur rijd gaan de deuren vanzelf op slot.
De situatie van Sytze kan gewoon voorkomen en daar had de constructeur rekening mee moeten houden.
Oiram
Hmmm, voorkomen....de dealer zegt luister es ff, wij hebben niet het alarm geplaatst......en de alarminbouwer, SCM gecertificeerd en al, zegt dat het een constructief probleem is. Feit blijft dat het een nare situatie is als het je overkomt, ook al zou het toch nog mogelijk zijn de werking te veranderen.
Sytze
als de auto comfort sluiting heeft kan je binnen 30 sec de ramen nog openen met de raamschakelaar
als er gen schakelaar voor centrale bediening op zit
even eeen draadje naar de open puls trekken en een schakelaar ergens monteren
maar iin principe moet je de portieren altijd kunnen openen van binnen uit
en als het goed is gaan de dueren bij afgzetten contact automatisch weer open
zoniet zit er toch ergens en storing in het systeem
maar sytze in vag com kan je de portier slot in stellingen wijzigen
op de site peek staat een beschrijving met de codes
mvg jerry
dat is toch het anti diefstal systeem van vw, dat werkt al meer als 10 jaar zo.
als je de deur opslot doet met de sleutel of afstandsbediening dat je dan de deuren ook weer met de sleutel (of afstandsbediening) moet open doen (is voor als ze een raam intikken ze de deuren toch niet los kunnen krijgen)
m`n vento van `94 had dat en m`n passat heeft het ook
maar ik geef toe dat het niet normaal is dat de deuren automatisch op slot gaan als de deur al een keer is losgeweest na het van slot doen. zal wel ergens een storingje geweest zijn
17 jaar
[quote=marcel6996]maar ik geef toe dat het niet normaal is dat de deuren automatisch op slot gaan als de deur al een keer is losgeweest na het van slot doen. zal wel ergens een storingje geweest zijn[/quote]
Is dat wel zo...??
Of is het misschien een soort beveiliging die er voor zorgt dat de auto weer wordt afgesloten nadat de deur geopend en weer gesloten is en er NIET gestart is..??
Dat laatste lijkt MIJ namelijk aannemelijker!
Bovendien weten heel veel mensen niet eens wat er allemaal op hun auto zit.
Bijvoorbeeld: hoeveel Passat-rijders weten dat er een klein zonneklepje (boven de binnenspiegel) zit tussen de twee grote zonnekleppen in?
17 jaar
Mijn Golf 4 (2000) heeft dit ook, de deuren gaan niet van binnen open, als de auto is gesloten, dit is inderdaad voor als ze je raam intikken. Er moet ergens een storing zijn, want als de deur open is geweest, gaat deze niet vanzelf opslot, hij gaat alléén terug op slot, als de deur NIET open is geweest.
17 jaar
Ja, zo staat het wel beschreven.........
Maar heb ook al eens een Volvo met draaiende motor zien staan met een wit-hete bestuurder ERNAAST en de deuren op slot......
17 jaar
Zo staat het inderdaad beschreven, en zo werkt het bij mijn Golf ook !
17 jaar
Maar hou dus TOCH maar de sleutels in je broekzak...........
17 jaar
Dus ik moet volgens jou ook nog een broek aan hebben ?
Ha ha ! ! !
17 jaar
zat je dan in een nudisten camping zonder broek
mvg jerry
Nee dat was grapje Jerry, ik sta op de mooiste Camping van Renesse !
Groetjes Jan.
[url=http://imageshack.us][img]http://img109.imageshack.us/img109/9416/...[/img][/url]
17 jaar
Bij de nieuwste sedan uitvoering kun je de kofferbak via het skiluik handmatig ontgrendelen. De handgreep is van lichtgevend materiaal gemaakt,en deze greep bevind zich vooraan de achterklep in het midden.
Misschien uit voorzorg??
Hans
[quote=Hans4037]Bij de nieuwste sedan uitvoering kun je de kofferbak via het skiluik handmatig ontgrendelen. De handgreep is van lichtgevend materiaal gemaakt,en deze greep bevind zich vooraan de achterklep in het midden.
Misschien uit voorzorg??
Hans[/quote]
Dit is om jezelf te bevrijden als je na een crash of zwempoging niet meer via de deuren naar buiten kunt. b.v. als de carros vervormd is waardoor de deuren simpel weg niet meer opgen gaan.
Ik denk dat het alarmsysteem de boosdoener is. Kan het niet zo zijn dat het alarmsysteem de deuren weer dichtdoet als er binnen bepaalde tijd niet gestart is of contact gemaakt? Als dat systeem de deuren in 'safelock' trekt, heb je een probleem.
Het systeem van VW is best doordacht. Maar als je twee systemen gaat combineren die allebei kapitein op het schip willen zijn, gaat het mis.
In dat geval lijkt het mij onzin om nooit meer een Passat te willen kopen. Ik zou de volgende keer op zoek gaan naar een inbouwstation met kennis van zaken.
Maar.... persoonlijk vertrouw ik mijn leven ook niet toe aan de constructeurs van Bosch of willekeurig welk merk, dus heb ook altijd zo'n gezellig oranje hamertje in mijn auto liggen :) Een storing zit in een klein hoekje...
[quote=audia4][quote=Hans4037]Bij de nieuwste sedan uitvoering kun je de kofferbak via het skiluik handmatig ontgrendelen. De handgreep is van lichtgevend materiaal gemaakt,en deze greep bevind zich vooraan de achterklep in het midden.
Misschien uit voorzorg??
Hans[/quote]
Dit is om jezelf te bevrijden als je na een crash of zwempoging niet meer via de deuren naar buiten kunt. b.v. als de carros vervormd is waardoor de deuren simpel weg niet meer opgen gaan.[/quote]
volgens mij is de kooi zo geconstrueerd dat er altijd deuren open kunnen
of je moet in t kanaal toevallig krap in parkeren
[quote=Guido Priemus]Ik denk dat het alarmsysteem de boosdoener is. Kan het niet zo zijn dat het alarmsysteem de deuren weer dichtdoet als er binnen bepaalde tijd niet gestart is of contact gemaakt? Als dat systeem de deuren in 'safelock' trekt, heb je een probleem.
Het systeem van VW is best doordacht. Maar als je twee systemen gaat combineren die allebei kapitein op het schip willen zijn, gaat het mis.
In dat geval lijkt het mij onzin om nooit meer een Passat te willen kopen. Ik zou de volgende keer op zoek gaan naar een inbouwstation met kennis van zaken.
Maar.... persoonlijk vertrouw ik mijn leven ook niet toe aan de constructeurs van Bosch of willekeurig welk merk, dus heb ook altijd zo'n gezellig oranje hamertje in mijn auto liggen :) Een storing zit in een klein hoekje...[/quote]
Wat dat inbouwstation met kennis aangaat; laat de passat gewoon fabriek af komen met alle toeters en bellen; en als de verzekering dat niet accepteert zoek je gewoon een ander die dat wel doet.... (en die bestaan echt)
Wat dat hamertje aangaat; als ik chagarijnig wordt gaat het zijraam er op de vuist ook uit hoor :-)
volgens mij ligt het probleem bij het alarm. Maar dat de deuren van binnen niet opengaan is normaal bij een vw. Is het zogezegde safesysteem. Als je de wagen vast doet kan je van binnenuit de deuren niet open doen. Is om er voor te zorgen dat je schoonmoeder niet uit de wagen kan als ze weer eens zaagt ;)
Als je bij het sluiten de wagen direct achter mekaar 2x vergrendelt (ook via afstandsbediening) staat de wagen niet in safe en kan je van binnenuit wel de deuren openkrijgen. Daarom vermoed ik dat het alarm een signaal tot sluiten heeft gegeven maar dat dit altijd een safe sluiting is omdat er maar 1x een signaal om te sluiten wordt gegeven.
Precies zoals Carmania zegt!
Al met al kunnen we concluderen dat waarschijnlijk het anti-hengel systeem de boosdoener is geweest, wel of niet met een foutje in het systeem.
Het is natuurlijk goed mogelijk dat de man in kwestie per ongeluk de deur op slot heeft gedrukt met zijn arm of iets dergelijks.
De verklaring van Santa lijkt mij de meest voor de hand liggende. Vervelend is het echter wel. Dat van het skiluikje was mij ook niet bekend en ik denk heel veel Passat rijders niet. Het is fantastisch dat een constructeur goed nadenkt over een beveiliging systeem, maar als het daardoor een wending kan nemen dat de eigenaar nooit meer een nieuwe Passat gaat kopen, dan is het m.i. zijn doel ver voorbij geschoten.
Denk niet te gemakkelijk over zo'n ervaring. Als het je overkomt wordt je niet blij, geloof mij maar, deze man was behoorlijk uit zijn doen! Eerst denk je nog: ben ik nou gek of wat?! Totdat moedeloosheid zich meester van je maakt.....nee leuk is anders.
Misschien toch es iets om mee te laten wegen of in ieder geval meer aandacht te geven bij de constructeur cq alarm-inbouwer.
Sytze
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar