close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Overdruk koelling

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8I

Ik had 4 weken geleden problemen met de koeling van mijn passat.
Ik zag dat het resservoir (waarschijnlijk)lek was en heb die vervangen.
Daarna heb ik geen problemen meer gehad tot vorige week.
Toen knipperde het lamje van het koelsysteem en ben maar aan de kant gegaan om te kijken wat het is. Er zat bijna geen koelvloeistof meer in het resevoir. Ik heb er water in gedaan en ben rustig naar huis gereden.
Telkens als de motor warm begint te worden komt er koelwater uit het reservoir, nogal schuimig.
Na wat telefoontjes met een monteur bleek dat de themostaat kapot zou zijn, dus heb ik die vervangen. Maar het probleem bleef nog steeds. Ik ben toen naar de monteur gegaan en die zij dat er een verstopping in zat. Na het vervangen van de flens blijft het probleem nog steeds.

Wat zal nu nog het probleem zijn??

De koppakking?
De waterpomp?

De toevoerslang naar de radiateur wordt warm maar de retour niet.
Ik heb toen de radiateur doorgespoeld met water maar die is niet verstopt(is ook ongeveer 8 maanden geleden vervangen omdat die lekte).

Geplaatst door

Knook (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

doet je koelfan het wel ?

songie 0

17 jaar

zo warm word die nog niet eens dat die hoeft aan te gaan.
Het gebeurd al zodra het koelwater een beetje lauw begint te worden.

Knook 0

17 jaar

dan vrees ik toch een lekke koppakking Rob..

staan je koelvloeistof slangen ( radiator ) ook onder druk ?

Stefan

stefan84 0

17 jaar

Begint de kachel binnen 3 minuten warme lucht te geven na een koude start?
Of blaast de kachel nog koud terwijl de motor al redelijk op temperatuur is?
Bij het tweede zou ik eerst je waterpomp controleren.

Ricky,

ricky 10
badge

17 jaar

De slangen staan niet onder druk, ik kan ze nog makkenlijk inknijpen.
En de kachel werkt wel, maar dan ook weer niet, dat zou denk ik komen door de lucht die in de leidingen zitten.

Rob.

Knook 0

17 jaar

[quote=Knook]De slangen staan niet onder druk, ik kan ze nog makkenlijk inknijpen.
En de kachel werkt wel, maar dan ook weer niet, dat zou denk ik komen door de lucht die in de leidingen zitten.

Rob.[/quote]
Het kan niet zo zijn dat er koelvloeistof uit het reservoir komt,terwijl de koelslangen niet onder druk staan.
Er zit een drukdop op het reservoir,en die gaat alleen open bij een bepaalde overdruk (als de dop goed is tenminste).
Dit kan gebeuren bij een lekke koppakking of een thermostaat die niet open gaat,of een waterpomp die niet werkt,een verstopt systeem komt zelden voor,maar zou ook een oorzaak kunnen zijn.
Start de auto bij een koude start,en zet de kachel op z'n warmst,komt er na 3 minuten geen warme lucht uit,of wordt de lucht warm en vervolgens weer lauw terwijl de motor steeds heter wordt,dan is je waterpomp defect.

Ricky,

ricky 10
badge

17 jaar

Haal ff het retour slangetje van het resevoir af en kijk of er daar wateruit komt en het is normaal dat er niet altijd water uit komt als deze stationair loopt dus houdt hem ff op toeren en dan moet het er uit lopen.

Groet Thijs

thijs11387 0
badge

17 jaar

De monteur belde me net op, de koppakking is vervangen.
Maar het probleem is nu dat de cilinderkop is gescheurt.
Weet iemand waar ik er eentje vandaan kan halen. Het is een adz motor.

Groet Rob.

Knook 0

17 jaar

www.onderdelenzoeker.nl probeer maar eens heb er al regelmatig onderdelen op gevonden.

groet Thijs

thijs11387 0
badge

17 jaar

Rob

je zegt dat de monteur de koppakking heeft vervangen ?? en dat nu ook ineens de kop gescheurd is ?

had meneer de 'monteur' op dat moment zijn bril dan niet op ??

Stefan

stefan84 0

17 jaar

Het zou een haarscheur moeten zijn wat zo niet te zien is.
1 cilinder zou blijkbaar helemaal schoongespoeld zijn door de koelvloeistof.

Ik heb ook al 1 reactie gekregen van de onderdelenlijn, er bood mij iemand een nieuwe motor aan voor 350 euro.
zou ik hier op ingaan of w8en op een beter aanbod?

groetjes rob.

Knook 0

17 jaar

je kunt natuurlijk wachten tot maandag of je nog meer reacties krijgt maar 350 voor een compleet blok is natuurlijk niet duur als die tenminste goed is en niet te veel heeft gelopen.

Groet Thijs

thijs11387 0
badge

17 jaar

Ik weet nog niet hoeveel die heeft gelopen, maar ik krijg wel 3 maanden garantie op het blok.

Knook 0

17 jaar

ik weet niet hoeveel die van jou nu heeft gelopen maar als deze geen of weinog olie verbruikt zal ik alleen de kop overzetten.

Groet Thijs

thijs11387 0
badge

17 jaar

ik zit nu op de 180000. en ik moet regelmatig(zeker 1 keer per maand) olie bijvullen.

ik wil dat de auto gerepareerd is en dan wil hem verkopen.

Knook 0

17 jaar

nou rob

dan zou ik voor de motor gaan.

leg je hem erna compleet om,of aleen de kop en verkoop je de rest weer.

zo druk je de kosten misschien nog enigzins.

Stefan

stefan84 0

17 jaar

als je gereden hebt,zijn je kvs slangen dan ook hard van de druk ?

Stefan

stefan84 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.