Wij hebben hier een vw Polo III waarvan het dtc lampje gaat branden,als de klant van de snelweg afkomt en
50km/uur wil gaan rijden dan gaat de auto schokken.
Wij hebben de volgende onderdelen geprobeerd zonder resultaat:Egr klep, Inlaatspruitstuk,inlaatspruitstuk druksensor, beide lambda sensoren, gasklephuis gereinigd en in geleerd,injectoren vervangen,krukas sensor nokkenas sensor,distributie op tijd.
We weten het niet meer,wie heeft de gouden tip?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
foutcode: 16555 P0171
nl Regeling Brandstoftoevoer Bank 1 systeem te arm
du Bank 1, Kraftstoffbemessungssystem System zu mager
en Fuel Trim; Bank 1 System Too Lean
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
Waarschijnlijk is er rijdend geen enkele probleem te merken
Misschien enig gebrek aan vermogen of een hikje tijdens het accelereren
Mogelijke oorzaken:
De LMM (G70) is vuil of defect.
Te veel olie op een in olie gedrenkt luchtfilter
Een lek na de LMM
Mogelijke oplossingen:
Negen van de tien keer is schoonmaken (remreiniger) van de LMM (G70) voldoende, ga zorgvuldig om met de sensor
Check op lek na de LMM
Kontroleer op vervuild brandstoffilter
Kontroleer op correcte brandstofdruk
Kontroleer brandstofpomp
Te weinig brandstof
EGR klep zit vast
Check Injectors
Check uitlaat op lekken
Check Secondary Lucht Systeem op lekken
Check vacuum leidingen op lekken
Te veel olie
Nokkenastiming verkeerd
Compressie cilinder
Extra info:
Een lambdasonde in bank 1 heeft geconstateerd dat er te veel zuurstof in de uitlaatgassen zit, te arm dus.
In 2002 is er een schrijven gegaan naar alle Skoda-dealers dat er een probleem is met het regelapparaat van de Octavia 2.0/85 Kw motor uit 2000. Deze geeft steeds ten onrechte storingscode 16555/16556 en 17535/17536. Dit schijnt alleen voor te komen als het regelapparaat softwareversie 3 heeft. Als het motorregelapparaat vervangen wordt door één met softwareversie 5 is het probleem opgelost. Het onderdeelnummer van het regelapparaat is 06A906018 FH. Volgens de importeur moet je dan een heel nieuw regelapparaat bestellen, maar waarschijnlijk kan de software in het bestaande regelapparaat ook wel vervangen worden.
Bron: Gerrit Speek
Waar zit bij deze motor de lmm dan?
Ik heb me laten vertellen in het gasklephuis,maar ik kan hem echt niet vinden.
geen idee,dan moet ik de motor zien om dat te vertellen. het is waarschijnlijk of lmm of map sensor
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar