auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Polo: piepende achterremmen

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,6

Bij indrukken van het rempedaal hoor ik achter een piepend geluid, en zou e.e.a. uit elkaar moeten om in te smeren met kopervet of zo. Nou vind ik remschíjven vervangen een appeltje/eitje klusje (zelfs achter), maar lees wel allerlei negatieve berichten over demonteren van de remtrómmel achter van mijn polo. Zoals trommels die niet loskomen, veren die losschieten, foute speling op het lager etc.etc.
Is dit nu echt zo en zal ik de piep maar zo laten, of is het tóch niet zo ingewikkeld?
Iemand ervaring hiermee?
bvd Peter

Geplaatst door

ouback (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heel simpel,als je stalen velgen hebt laat je deze zitten je pakt de afschermdop die je lager afdekt weg dan pak je de splitpen eruit draai de moer los en kun je het wiel met trommel en al eraf trekken met wiel eraan heb je namenlijk meer kracht,echter heb je een lichtmetalen velg kun je dit ook doen maar dan moet je eerst het wiel eraf pakken anders kom je niet bij die afdekdop en kun je de splitpen er niet uit pakken daarna wiel weer terugzetten,lukt dit niet en blijft je remtrommel op de rand van de schoenen vastzitten moet je door een van de gaten van de wielbouten het stelmechanisme terugstellen,daarna de ankerplaat insmeren met koppervet daar waar de remschoenen de ankerplaat raken,insmeren niet volpompen met vet je hoeft de remschoenen niet te verwijderen hiervoor beetje oplichten en met klein kwastje met vet erachterdoor gaan,daarna de trommel weer erop zetten borgmoer handvast zetten en beetje bij beetje vaster draaien totdat de speling uit het lager is dit voel je door aan je wiel te schommelen dus in feite zit deze moer losvast niet loeivast,dan splitpen erdoor en dop erop keertje remmen en stelmechanisme is weer oké

hier heb ik wat, lijkt me dus niet zo moeilijk als al die verhalen en begrijp dat op deze manier het makkelijker gaat en ook dat alles op z'n plek blijft zitten.
enorm bedankt Robby!

ouback 0

14 jaar

het enige wat moelijk zou kunnen gaan is je trommel eraf te pakken omdat die op de de schoenen blijft hangen omdat je trommel inloopt en er een rand op komt,dan pak je een wielbout eruit zaklampje schijn je in dat gat en draai je de trommel rond totdat je een veertje ziet zitten wat verticaal staat en net bovenkant veertje zit een palletje wat je met een schroevendraaien omhoog drukt tegen de veerkracht in dan stel je het mechanisme terug en kan je trommel er zo af,een optie is om dan de rand uit te trommel te slijpen met klein slijptolletje,wel lager afdekken om vuil tegen te houden ,dan kun je bij de volgende reminspectie je trommel er zo afpakken

OK moet lukken zo, nu nog ff wachten op droog weer dan ga ik aan de slag.
bedankt!

ouback 0

14 jaar

Een wenk heb ik niet gelezen . Haal een bout uit het wiel en doe het gat op 10 uur bij het linker wiel en op 2 uur bij het rechter wiel. Ga met een schroevendraaier langs de rechtop staande veer en druk aan het eind daar van de spie een cm omhoog . Rand of geen rand de trommel komt naar je toe. Bij veel andere wagens is het al een crime om de trommels de demonteren daarom haalde ieder van ons die rand weg met een luchtfrees . Kleine moeite veel plezier ook voor een ander . Succes.

Punt 65
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.