Hi all,
Weet iemand waarvoor het plastic T-stukje dient dat bovenop het brandstoffilter zit?
Het T-stukje is aan beide zijden verbonden met de retourleiding van de brandstof.
De onderzijde sit door een gat in het filter.
Met vriendelijke groet
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als het goed is zit daar een zeefje / filtertje in > terugslag klepje.
Gr Stefan
Stefan,
Dat klopt, maar waarom zit er een aftakking op naar het filter?
Zou het kunnen dat een gedeelte van de (opgewarmde) diesel via deze opening terug in het filter komt om de diesel voor te verwarmen?
14 jaar
Hallo Xurgo dit vermoeden is juist, je ziet bij dit systeem ook geen elektrische voorverwarming. We gaan er vaak maar vanuit dat het werkt maar bij moderne diesels kan je de temp van branstof uitlezen. Er schijnt een bimetalen-klepje in te zitten maar nog nooit en gekraakt om tezien hoe het werkt. Ik heb het via google op willen zoeken ,maar je krijgt alleen filters te zien. Misschien heeft een meelezer er een doorsnee-afbeelding van ? Groeten uit Limmen.
Een doorsnee tekening van het plastic T stuk heb ik niet, wel van het filter :
[url=http://img62.imageshack.us/i/56480161.pn...][img]http://img62.imageshack.us/img62/4968/56...[/img][/url]
Gr Stefan
14 jaar
Boven 15 graden C is de retour open, daaronder is alles dicht, ook de aftakking naar het filter.
Is dit normaal?
14 jaar
Wat is het probleem nu precies ?
14 jaar
Stefan84,
Deze Golf iV SDI (geen turbo) staat in een warme garage en rijdt normaal de eerste 10 km.
Daarna houdt ie bij 90 kmpu periodiek een second of zo in, alsof ie even geen brandstof meer krijgt.
Zoals ik al heb kunnen testen wordt het klepje bij lage temperatuur helemaal afgesloten, ook de aftakking naar het filter.
Zou het kunnen dat hierdoor het filter leegloopt of onder vacuum komt en dat dit het probleem veroorzaakt?
Bedankt voor de moeite.
Noot: de code van het klepje is 1J0 127 247 E en wordt vervaardigd in China. Ik heb tekening opgevraagd. Hoop dat ze reageren en laat dan iets weten.
14 jaar
Xurgo,
Voor de functie van dat klepje, Zie :
[url=http://img64.imageshack.us/i/42420362.pn...][img]http://img64.imageshack.us/img64/4791/42...[/img][/url]
14 jaar
Hoi Xurgo ,je bent nu al een stuk Wijzer ikzelf ook trouwens maar of dit onderdeel het inhouden veroorzaak lijkt mij sterk. Komt dit 1 maal per rit voor of steeds zomaar . Hoeveel ballast hangt er aan je contactsleutel, beide delen van het slot gaan vaak stuk. Hoor je ook relais schakelen op dat moment. Morrel zelf eens aan je steutel als de motor draait . Ook kijken hoeveel je de sleutel terug moet draaien om de motor te laten stoppen ,vaak is het swingen van de zooi die er aan voldoende. Succes ! Misschien weet een ander een aanvulling ?
Is hij al eens uitgelezen geworden ?
14 jaar
Hallo Stefan,
Het probleem zat blijkbaar niet in de regelklep (plastic T-stukje), dat werkte precies zoals je op je tekening.
(ik heb trouwens nog geen antwoord ontvangen op mijn email naar China betr. de interne constructie, maar dit hoeft verder niet meer)
Het echte probleem was de verstopping van het filtertje in de aanzuigleiding IN de tank.
Ik ben met dit probleem verder gegaan onder de topic "losmaken brandstofleiding aan tank". Zie aldaar.
Ik denk dat alles is opgelost en nogmaals bedankt voor de moeite!
14 jaar
Geen dank Xurgo, probleem is opgelost en je kan weer vrolijk rond rijden.
Gr Stefan
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar