ik heb van klant vw polo 1.3 nz motor digi-jet ontsteking.
Klacht: slaat van 10 keer starten 5 keer niet aan ....ik heb Hallgever, benz pomprelais en vacuumdoos vervangen.
Benz druk is goed en ik heb vonk tijdens starten....wat is er loos ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Electr.contactslot en ecu zijn vaak de oorzaak.
Elektrisch gedeelte van het contactslot kan inderdaad weleens een oorzaker zijn.Tijdens starten valt de spanning op contact 15 weg en hierdoor staat dus de computer inspuit/onsteking uit.Maar zoals ik las heb je wel vonk tijdens starten.Kan dus in mijn ogen niet de oorzaker zijn.Ik kan er natuurlijk ook naast zitten.
Betreft de ECU durf ik het niet te zeggen.Zelf zal ik..ja daar kom ik weer met een scope de primaire spanning en de injectortijd bekijken of deze geen rare afwijking vertoont.Weet je in één klap bijna ALLES!!Is echt in mijn ogen een onmisbaar meetinstrument aan het worden in de werkplaats.
Misschien koelvloeitemperatuursensor die afwijkt.Gebeurt nogal vaak!
tof dat jullie zo snel reageren...gister heb ik weer een verloren uurtje aan de polo besteed. Opvallend is dat je niet iedere keer als je het contact aanzet de bezinepomp even hoort...Het toeval wil dat, als ik de bedrading van pomprelais beetpak, ik de pomp wel hoor 'druk pompen' bedrading lijkt goed....Maar ik ga wel met jullie mee over het contactslot. Het is immers altijd met starten, motor valt nooit stop... Nog iets....ik heb ook het idee dat het eerste stuk van het gas, de motor niet oppakt, pas later loop toerental op. Echt lekker rijdt auto daardoor ook niet..Hebben jullie daar ook nog medicijn voor ?
Nee daar is geen medicijn voor dit is normaal bij dit type motor
Maar even terug te komen op de benzinepomp die moet altijd gaan draaien als je hem op contact zet,maar je zei dat als je de bedrading heen en weer doet de pomp gaat lopen,dan moet je daar toch een slecht contact hebben. dus zoeken maar!!!!!
kijk ook even of je geen lekke brandstofslang hebt bij de tank
allemaal bedankt voor het meedenken, jongens....
Ik heb het electrische gedeelte vervangen en het lijkt na drie dagen uitvoerig testen nog steeds goed !
Tot de volgende storing !
Bedankt voor je response en misschien tot de volgende keer.
groeten Alexander
Als het na drie dagen uitvoerig testen nog goed is mag je aan nemen dat het probleem opgelost is,of niet?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar