auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Polo: Polo 1.4 16V motor 9N 2008

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16V motor 9N

Hallo heren,

Wij hebben er een mooie Polo met 45.000 km bijgekocht.

Omdat per jaar ongeveer maar ongeveer 7500 km mee gereden is, denken wij, dat de motor wel eens behoorlijk vervuild zou kunnen zijn.

We hebben op onze site niet veel of helemaal niets over deze mogelijke problemen kunnen vinden, dan maar een keer vreemd gaan en andere sites raadplegen.

Zonder veel uitzonderingen werd er gezegd, dat de carter ontluchting een grote boosdoener zou kunnen zijn, als daar veel sludge in zit, dan zit daar óók condens in en dat kan vooral
's winters bevriezen, met alle kwalijke gevolgen van dien.

Onze vragen:

Heeft u tips hoe we deze problemen kunnen tackelen??

En er is gezegd, dat de nieuwere types een verwarmingselement in de carterontluchtingsslang zou zitten, is dit zo??

Zouden we ook met Forté iets kunnen doen??

Heel graag weer uw tips e/o goede raad.

Bij voorbaat weer erg bedankt.

Met vriendelijke groet Yuri23.

Geplaatst door

yuri23 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Mijn opa zei altijd; als ie loopt,. .... afblijven dan.!

Er is geen probleem bij jouw auto, láát dit zo.

Ralf_Jensen 0
badge

10 jaar

nou dit model zal de caterventilatie verwarming al moeten hebben.
als er geen problemen zijn zou ik nog niks doen er gewoon mee rijden.
wel verstandig is om de olie en filter tevervangen zodat je weet dat de olie goed is.
dan kun je kijken hoe het verbruik is.
er zijn veel meer wagens die tussen de 5000 en 10000 km per jaar rijden want dat is vrij normaal voor de gemiddelde particulier.
ik verwacht dus niet zoveel problemen met deze wagen hoor.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

10 jaar

Hallo heren,

We gaan toch maar even de carterventilatie schoonmaken en natuurlijk doen wat de heer Jan zegt.

We krijgen de indruk, data deze auto altijd in een garage heeft gestaan, dan zou er al helemaal geen (bevroren) sludge probleem hoeven zijn.

Wat wel vreemd is, is, dat VW bij de eerdere blokken 5W30 olie adviseert en bij deze blokken de 5W40, maar dan wél met een interval van 1 jaar.

Sommigen werken zelfs met 10W40, maar dat doen we maar niet.

Bedankt weer voor uw reacties en als alles is gereinigd, komen we hier daar verslag van doen.

Groet Yuri23

yuri23 0

10 jaar

de 5w30 olie passen we nog steeds toe maar dan is de interval 15000 km tot 30000km of 2 jaar net hoe de wagen gebruikt wordt.
bij veel korte stukjes komt dan de verversing dichter bij de 15000 km teliggen.
gaat zo n wagen op vast interval over dan gebruiken we 10w40 olie met een interval van 15000 km of eenmaal per jaar verversen.
dus 5w40 gebruiken we nooit.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

10 jaar

Sorry, ik reageer wat laat, maar zat even niet in Nederland.

De olie is inmiddels ververst evenals het filter, het luchtfilter, het pollenfilter en de bougies.
Dit was geen overbodige luxe.

Maar wat werkelijk alles sloeg, was de olieafscheider.
Inderdaad is deze verwarmd, maar na demontage ben ik me rot geschrokken; over vervuiling gesproken, helemaal vol met sludge.

Geprobeerd om deze weer enigszins schoon te krijgen, maar dat is niet gelukt en we hebben daarom maar een andere gekocht.

Meteen maar weer even een vraag; moet je niet heel erg voorzichtig zijn met het verwarmingselement bij het schoonmaken??

Ook heb ik begrepen, dat deze auto's zijn uitgevoerd met een EGR klep, is dat zo en zo ja, kun je deze dan net als bij een diesel, afdoppen??

Ik hoor van jullie en voor nu weer allemaal zeer bedankt, m.n. mijnheer JanT.

Groetjes Yuri23

P.S. is 5W40 echt fout of zegt u dat kan er bijvoorbeeld voor de winter wel weer uit??

yuri23 0

10 jaar

nee hoor de 5w40 olie is niet echt fout maar 10w40 vol staat.
dus 5w40 mag ook maar zal iets duurder zijn.
ik weet niet zeker maar vermoed dat je niet zomaar de egr kan afstoppen om dat je dan een fout melding krijgt.
en zover mij bekend zijn er weinig problemen mee.
en nu je alles gereinigd en vervangen hebt zal een keer een flink stuk rijden de rest wel laten verdwijnen uit de motor.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

10 jaar

Heel hartelijk dank voor weer de goede hulp.

Met vr.gr. Yuri23

yuri23 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.