Volkswagen Polo: Polo 6N blijft bakolie lekken na vervangen schakelas keerring

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hoi,

Mijn polo 6N lekte bakolie bij de schakelas, zoals de meeste polo's dat doen.

De schakelas keerring vervangen, na een paar dagen stilstaan, lekte hij weer.
Daarna op advies van de Seat garage, 2 keerringen achter elkaar erin doen.
Echter wilde de 2e er maar voor de helft in, schoot dus ook niet op.

Daarna een niewe keerring, gemonteerd icm afdichtingskit, die bestand is tegen motoroliën etc.
Bleef een tijdje goed, na een km of 20 gereden te hebben, gaat hij weer lekken!

Hij lekt langs de schakelstang heen, schakelstang voelt strak aan, geen bramen etc, voel ook geen speling op de stang.

Waar kan dit door komen?

Henk54321

Geplaatst door Henk54321 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

tedkroon (0), 11 jaar geleden

schakelstang beschadigd!!

Henk54321 (0), 11 jaar geleden

Helemaal nagekeken, geen beschadiging te zien/ te voelen..

P. Kelder (0) PRO, 11 jaar geleden

Henk54321

Voor je de kering monteert eerst de ruimte achter de kering vullen met lagervet.
Op deze manier kan zweten / lekken worden voorkomen.

Gr. paul

Henk54321 (0), 11 jaar geleden

Die ruimte daarachter had ik de afgelopen keer gevuld met kit.
Maar, lagervet, die ga ik onthouden!

Henk54321 (0), 11 jaar geleden

Om er even op terug te komen, hij hoort gewoon af te dichten met alleen de keerring, want zo zit het fabrieksaf toch ook?

Hoe kan het dan dat hij gaat lekken, met een nieuwe keerring?

En met lagervet erachter, dan komt het toch hetzelfde neer als kit die erachter zit, of heb ik dit nu fout, heb namelijk nog nooit gehoord van een keerring monteren met lagervet ;p

Alvast bedankt.

de Dokter (0), 11 jaar geleden

de schakelstang gaat heen en weer, dan gaat kit toch niet houden?
de olie gaat dan gewoon langs de kit en is weer bij de keerring.
Vet is dikker en sluit de boel wel goed af zodat de olie er niet langs komt.
Ik heb ook wel eens het ronde veertje in de keerring wat ingekort zodat hij er wat strakker omheen klemt. (of een o-ring er omheen ipv de veer)

Jan227 (5) PRO, 11 jaar geleden

Hallo, zit de schakelstang wel ongeveer recht uitgelijnd voor de schakel as ? Zo niet dan wordt de as opzij of omhoog/omlaag gedrukt en dicht de keerring niet meer af , met name bij schakel bewegingen.

Groet Jan227

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.