Hallo,
De remblokken en remschijven (voorzijde) van mijn polo zijn aan vervanging toe.
Nou wil ik dit zelf doen maar heb ik nog een aantal vragen.
- Om de zuigers van de remklauw terug te duwen, kan je daarvoor gewoon een lijmklem op het oude remblok en de klauw zelf zetten en hem zo terug duwen?
- Loopt de remolie niet over wanneer je de remklauw terugduwd?
- Moet je nadat je de remschijven en remklauwen hebt vervangen ook de remolie bijvullen of vervangen?
- wanneer alles er weer op zit en je trapt de rem in remmen, houden de zuigers, de remblokken dan niet tegen de remschijven aan gedrukt omdat je bij het monteren de zuigers helemaal terug geduwd?, of meot je dat afstellen, zoja hoe?
- en bij het vervangen, zetten jullie dan de auto op assteunen of krikken jullie hem per kant op of....
- zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden bij het vervangen van de remschijven en remblokken?
alvast bedankt en hoor het graag.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zo te lezen sta je nog helemaal aan het begin van te technisch kunnen. Door als beginner met zoiets als remmen beginnen lijkt mij niet de manier. Je kan in een paar minuten meer verknoeien dan je lief is of ongemerkt fouten maken die je dan weer duur te staan komen. Het autootje is niet jong meer en de schijven kunnen loeivast zitten door roest en ook dat schroefje dat de schijf vast houdt is weerbarstig. Naaf goed ontroesten (aanligvlak) en de schijf met iets vet in het hart weer met een nieuw schroefje vast zetten.
Geleiding van de blokken roestvrij maken en met wat hittebestendig vet in smeren. Zorg dat ook de geleide bussen in de klauw makkelijk kunnen bewegen. Zo niet alle bussen er uit ,ook die rubber bus want die wordt klein geknepen door de roest. Als de blokken op zijn en het rempotje nog vol dan loopt dit over of je krijgt de zuiger niet voldoende terug. Met een lijmklem lukt dit maar verknoei niet de rubber manchet. Je ziet ook dat de blokken verschillend zijn voor binnen en buiten zijde . Coting aan de achterkant van de blokken is tegen trillen . Als dat er niet op zit doe je er wat vet op. Afstellen van de remmen gaat bij het bedienen van de remmen vanzelf en als de zuiger (alleen )!door de rubber ring wordt tegen gehouden en niet door ROEST van de cilinder is het systeem zelf lossend en stelt het zich zelf. Met andere woorden haal er een kennis bij die op je toe ziet. Remolie kan je ook wisselen of als het nog helder ziet alleen het potje legen en opnieuw vullen omdat de cilinders toch nu leeg zijn . Houd bij het terug drukken van de zuigers wel het dopje gesloten want de vloeistof spuit zo over de lak met weer alle narigheid ......want dit lost autolak op !!!!!!! Groeten.
alleen het potje legen en vullen is natuurlijk niet de manier om remvloeistof te vervangen de leidingen zitten ook vol met oude remvloeistof.
13 jaar
[quote=Punt]Je ziet ook dat de blokken verschillend zijn voor binnen en buiten zijde .[/quote]
ik dacht dat de remblokken gelijk waren, ik lette hier nooit op, hoe weet ik dan welke remblok voor de binnen of buiten kant is? als ik de remblokken opelkaar zet zie ik geen verschiel(dikte/breedte gelijk).
of zijn ze alleen bij VW Polo verschillend?
13 jaar
Hallo daar .Als je goed oplet bij demontage zie je dat de vorm van het frictiemateriaal NIET gelijk van vorm is aan de binnen en buitenzijde. De laatste jaren zie je dat er veren aan de blokjes geklonken worden dan is verkeerd monteren bijna niet meer mogelijk.Groeten.
Hoi Punt, bedankt voor je reactie ;)
13 jaar
Deze schijven en blokken vervangen is niet zo moeilijk dan je denkt.
Kijk eens op youtube, daar hebben ze filmpjes hoe je het moet doen.
Kijk even bij www.autopartsonline.nl, daar staat ook een filmpje die je vast wel interessant vind.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar