Beste
Ik heb een Vw Polo 9n 1.2 Benzine. Mijn vraag is waar kan het aan liggen dat mijn polo niet verder dan 3000 toeren komt?
Zowel op snelweg als stationair en binnendoor.
Ik heb hem uitgelezen met vcds geeft die aan nokkenas positie sensor. Deze heb ik vervangen, maar helaas nog altijd hetzelfde probleem!
Wie kan me helpen?
Geplaatst door Iliad (0) , lid sinds 5 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
jaker (0) PRO, 5 jaar geleden
Zou de distributietiming controleren,mogelijk is de ketting een tandje versprongen,komt regelmatig voor bij deze motoren
Rijzo (0), 5 jaar geleden
Is dat zomaar gebeurt of wat is er aan vooraf gegaan
Iliad (0), 5 jaar geleden
[quote=jaker]Zou de distributietiming controleren,mogelijk is de ketting een tandje versprongen,komt regelmatig voor bij deze motoren[/quote]
Denk dat ik hem dan zou horen toch met stationair?
Maar ik hoor hem niet, auto start altijd en rijdt wel gewoon goed verder
Iliad (0), 5 jaar geleden
[quote=Rijzo]Is dat zomaar gebeurt of wat is er aan vooraf gegaan[/quote]
Ja, zomaar gebeurt. Ik snap er ook niks van..
jaker (0) PRO, 5 jaar geleden
Je hoort het niet altijd,soms een korte ratel bij koude start, het verspringen gebeurt meestal bij afzetten van de motor.
Dan geeft de compressie de krukas een zwiep in tegengestelde draairichting.
dat is dan al voldoende om de ketting te laten verspringen
Even controleren en je weet het
twee stoppen aan de rechterzijde van de cilinderkop wegnemen,bij cilinder 1 op bdp (arbeidsslag) moeten de kerven in de nokkenassen in 1 lijn staan.