Volkswagen Polo: Polo resoneert bij toerental

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 6n 1.4

Ik heb sinds een paar weken een andere motor in m'n polo gekregen ( van AEX naar APQ ) en nu gaat ie hevig resoneren bij een 1900 a 2000 toeren, uitlaat is vervangen verder is er naar elke motorsteun gekeken, maar het blijft ! dit is al zo bij stilstaan en koppeling ingedrukt ! het is een dof dreunend geluid dat door de hele auto heen gaat .. aankomende week zal gezien worden of de koppeling het ook doet, maar een andere iets waar ik me zorgen om maak is dat als ik de kap van de dis-riem eraf haal zie ik gelijk dat de riem staat te slingeren , niet op een neer alleen slingeren zo'n 5 mm .. kan dat de oorzaak ook zijn van onbalans ?? het nokkenas tandwiel heb ik al geruild met de oude motor, maar hielp niks !

Heeft iemand een idee of heeft ie dit eerder meegemaakt na ombouw ?


Groet Siebe

polo6n1

Geplaatst door polo6n1 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

polo6n1 (0), 16 jaar geleden

Ooh ja vergeten .. kan bij een sloopbedrijf door hardhandig omgaan met een motor een krukas krom raken ??

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Nee.........

Santa (0), 16 jaar geleden

[quote=polo6n1]kan bij een sloopbedrijf door hardhandig omgaan met een motor een krukas krom raken ??[/quote]
Maar een POULIE wel.....

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Santa][quote=polo6n1]kan bij een sloopbedrijf door hardhandig omgaan met een motor een krukas krom raken ??[/quote]
Maar een POULIE wel.....[/quote]
Maar daar loopt geen d-riem over. Dat slingeren/slaan is 'n kwestie van riemspanning.

Gr.

polo6n1 (0), 16 jaar geleden

Maar ook als de grote multieriempoulie er op zit ? die raakt toch eerder krom denk ik dan de krukasdisriem poulie .. of denk ik te simpel

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=polo6n1]Maar ook als de grote multieriempoulie er op zit ? die raakt toch eerder krom denk ik dan de krukasdisriem poulie .. of denk ik te simpel[/quote]
Klopt helemaal..

Gr.

Santa (0), 16 jaar geleden

Vandaar ook mijn opmerking over de poulie........

Maar indien zo'n poulie krom is, zie je hem direct slingeren.
Vaak is, zoals Petje al aangeeft, de riemspanning de veroorzaker van vibreren van de riem.
Indien er een spanrol aanwezig is, zou deze defect kunnen zijn.

polo6n1 (0), 16 jaar geleden

Bedankt sowieso voor jullie meedenken, maar alle delen aan de motor zijn gelijk bij overzetten vernieuwd, Riem spanrol en pomp ! mede voor noodzaak omdat je nooit kunt weten wat er voorheen mee is gebeurd.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.