👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo lezer,
Ik ga ivm ruime toename van km's van een polo 1.6 (1997) benzine naar (het liefst) een polo 1.9 sdi. (zuinig en robuust)
Mijn huidige polo bevalt mij prima, alhoewel ik deze vlak uit de garantie de koppelingsplaat heb moeten laten vervangen. Ik heb daarna beetje rondgekeken of dit een bekende kwaal was. Iig kwam de versnellingsbak als regelmatige kwaal naar boven, en aangezien mijn (vrnl 1 en 2) versnelling ook zwaar koppelt, ben ik bang dat deze ook niet compleet goed is, vandaar de kapotte koppelingsplaat. Tenminste, deze link heb ik zelf gelegd, als leek. Daarbij lijkt mijn linker remschijf ook in bochten naar rechts aan te lopen, ook een bekendere vw kwaal als ik zo rondkijk op i-net.
Omdat ik bij de aanschaf daar geen extra aandacht op heb gelegd, wil ik dit wel doen bij mijn volgende polo. Ik ga sowieso de code bekijken in de kofferbak, of dit een "echte" sdi is. Maar, welke code zou overeenkomen met een echte sdi?
Lang verhaal kort:
Ik heb een vw polo 1.9 SDI (47KW) van een particulier op het oog, wat zijn de dingen waar ik extra aandacht op moet leggen?
Alvast hartelijk bedankt voor de antwoorden
Bedankt!
Heeft er iemand nog meer punten waar ik bij deze Polo echt aandacht moet schenken?
Ook zou ik nog graag even de "echte" code van een 1.9 SDI willen weten (ASX, AEY ???)
17 jaar
[quote=rive]Ook zou ik nog graag even de "echte" code van een 1.9 SDI willen weten (ASX, AEY ???)[/quote]
AEY, AHU, AQM.........
Gr. paul
Ik dacht AEY en AGD.
AHU en AQM is toch TDI of heb ik het helemaal mis??
Koen
17 jaar
Koen, in elk geval de AEY (Euro 2), na 2000 de AYQ (Euro 3). Zo was het bij de Caddy tenminste. AHU is zeker een TDI 66 kW.
Zie ook http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Succes, Thijs
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
roest...!! en of de bak fijn en krasvrij schakelt...bakken gaan nog weleens stuk.
17 jaar