Volkswagen Polo: polo start niet meer, na vervangen onderdelen

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1300

Gister heb ik een luchtfilter, benzinefilter en de verdelerkap met rotor vervangen.
Na het vervangen even gauw gestart en laten lopen, alles leek goed te gaan.

Vanmorgen na een paar meter sloeg de auto af en wil vanaf dat moment ook niet meer starten.

Het moet aan mij liggen, dat weet ik zeker....of het is wel heel toevallig.

Ik heb bougiekabel 1 linksboven de verdelerkap, dan 2,4 en 3 met de klok mee.
De bobine kabel zit er ook op, deze vonkt trouwens bij t starten.

Of krijgt de auto geen benzine door t vervangen van het benzinefiltertje?
Volgens mij zit deze leiding niet vacuum, bij het vervangen van de oude filter lekte er geen benzine uit.

erik08

Geplaatst door erik08 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

autobedrijf van breugel (0) PRO, 15 jaar geleden

onstekings volgorde is 1-3-4-2.
maak even je verdelerkap los en laat even iemand starten en dan even kijken welke kant de rotor op draaid.
dan in die volgorde de bougiekabels steken.
als de kabels verkeerd zitten dan kan hij gisteren ook niet gelopen hebben!!

erik08 (0), 15 jaar geleden

Gister liep hij echt...

Ja net gekeken de rotor draait linksom.
kabels zitten linksom in de volgorde 1342.....en rechtsom dus 1243.
aan de kabels kan het niet liggen.

Het viel mij net wel op dat ik de auto na lang doorstarten niet naar benzine vond ruiken.
Dan kan het aan de benzine toevoer liggen?
Het is ook zo dat de auto vanmorgen (moeilijk) startte en na een paar meter rijden begon te sputteren .
Hierna is hij afgeslagen en wil nu niet meer starten.

Zo'n benzinefiltertje kan je toch gewoon vervangen? Of ben ik hier iets vergeten?

joëlcotech (0) PRO, 15 jaar geleden

Hallo Erik, een benzinefilter heeft een pijltje die de richting van de brandstof volgt van tank naar motor.
De filter kan "verstoppen" als je deze omdraait. Daarmee dat hij gisteren perfect draaide en vandaag niet meer.
Succes!

erik08 (0), 15 jaar geleden

Bedankt voor de tip...maar inderdaad op de pijl had ik ook gelet.
dit zit goed.

wat kan het toch zijn?

joëlcotech (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik denk nog even mee...
Je zegt dat je bij het vervangen van het oude benzinefilter er geen brandstof uit de filter kwam. Normaal zit dat minstens halfvol brandstof. Dit is wel nog een antiek dingetje, voor mijn tijd dus, maar deze generatie motoren zou een mechanische opvoerpomp op de motor moeten hebben. Je kan aan de pomp drukzijde de slang misschien loshalen en starten. Heb je brandstofdruk is dat gedeelte al O.K.
Misschien nog iets... In de delcokap zit centraal een verend pennetje. misschien is dat vast komen te zitten of juist los zodat de de vonkoverslag aan de bougies niet geraakt. Of toch toeval en iets anders defect?

Denman (0), 15 jaar geleden

Injectie- of carburateurmotor?

erik08 (0), 15 jaar geleden

het is een carb motor


heb ik een benzinepomp?

evers2962 (0) PRO, 15 jaar geleden

Heb ik ook een keer gehad nadat ik een koppakking had vervangen en na lang zoeken bleek dat de ontsekings volgorde niet juist is draai kabel twee en drie maar eens om en probeer het dan nog eens
Peter

erik08 (0), 15 jaar geleden

Ik zal dat vanavond proberen, maar zo zit het nu...

de rotor draait linksom.
kabels zitten linksom in de volgorde 1342.....en rechtsom dus 1243.
aan de kabels kan het niet liggen.

Highway (140) PRO, 15 jaar geleden

Als je een carb. motor hebt zit er een benzine pomp op Na mijn idee achter op de kop en wordt het door de nokkenad aangestuurd. In iedergeval de leiding volgen onder de motorkap als ze onder de bodem uitkomen dan kom je er altijd bij uit.

Denman (0), 15 jaar geleden

Klopt, mechanische benzinepomp zit, als je voor het blok staat, links achterop de kop.
In het filter moet benzine zichtbaar zijn.
Mogelijk moet je gewoon nog even doorstarten om het filter weer vol te krijgen.

Of benzine op ;-)

erik08 (0), 15 jaar geleden

nee de benzine is niet op :-)

maar bij het loshalen van t oude filter zat er ook al geen benzine in, dat vond ik toen al vreemd.

Toch reed hij daarvoor nog goed.

erik08 (0), 15 jaar geleden

Ik heb de benzine leiding gevolgd van onder de motorruimte.

Ik zie geen druk op de leidingen.

Nu heb ik de inspuitpomp op het blok gevonden en verwijderd.
Kan je deze testen op zn werking?

Ik had begrepen dat er een membraam in zat die gescheurd kan zijn.
Nu heb ik bij de pomp mijn vinger op 1 leidingaansluiting gehouden en op de andere leidingaansluiting gezogen.
mijn tong bleef vacuum zitten, kan je de conclusie trekken dat het membraam nu niet gescheurd is?

erik08 (0), 15 jaar geleden

:-)

Denman (0), 15 jaar geleden

Misschien...

Ik zou toch gewoon controleren of er benzine uit de pomp komt bij het starten.
Scheelt ook een vieze smaak in je mond..

erik08 (0), 15 jaar geleden

Net een pomp gehaald van de sloop, de polo rijd weer, bedankt weer allemaal.

Het was ook wel toevallig he? wat dingen vervangen en de volgende dag rijd de auto nog geen 10 meter.
Een geluk dat de pomp het begaf voor het huis.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.