auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Polo: Timing van dieselpomp bij een sdi 1900.

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 sdi

Nadat mijn auto al een tijdje aan het sukkelen was, heb ik gisteren de brandstofpomp vervangen. Nadat ik de nummers gecontroleerd had begonen met de boel los te nemen.
Beide poelis van zowel de pomp alsook de nokkenas vastgezet met t rapes zodat ik zeker wist dat deze niet konden verspringen. Pomp uitgebouwd, nieuwe erin gezet en de riem gespannen. T rapes verwijderd en de boel ontlucht. Auto was niet aan te krijgen. Om een lang verhaal kort te maken, ik heb de poelie op de pomp 180 graden moeten verdraaien voordat die aanging. Poelie zit met een spiebaan op de pomp dus dat kan ik niet fout gedaan hebben. Loopt weeer trekt al beter alleen maakt die iets meer geluid. Klinkt naar knikkers. Hoe controleer ik nu of die op de juiste tijd zijn brandstof inspuit. Of moet ik hiervoor naar de dealer??
groet Roger

Geplaatst door

koekie6342 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo, volgens mij is dit een pomp waarbij het aandrijfwiel van de pomp met 3 M8 boutjes vastzit; Volgens mij moet je zeker de centrale moer niet los draaien van de pompas ivm afstellingen.

Als de motor in bdp cil. 1 staat, moet er dan een stift (ongeveer 6mm) door het pompwiel in een gat van het pomphuis gestoken kunnen worden. Past de stift er niet door, M8 boutjes stukje losdraaien en pompwiel verdraaien tot de stift wel past. Mischien is er nog iemand die van de merktekens beeldmateriaal heeft ?

Daarna eventueel inspuitmoment dynamisch (laten) controleren met testkast.

Groet Jan227

Jan227 30
badge

16 jaar

Dank je jan voor het meedenken. De poelie van de pomp bestaat uit een stuk en is niet demontabel. Er zit een grote moer op sleutel 22. Er zit indergaat een gat in de poelie. Ik schat rond 16 mm. Die ligt nu tegenover het gat waar die eigenlijk zou moeten liggen. Ik vind dat die ,,nagelt,, als die stationeer loopt.
Met een testkast kan die dus gecontroleerd worden? Dan maak ik een afspraak bij de vw dealer.
gr Roger

koekie6342 0

16 jaar

Je woont bij me in de buurt zie ik, ik heb vagcom en kan de timing wel voor je checken.

Hoi Patrick,
Daar word ik effe stil van. Heel graag. Wanneer schikt?? Ik woon in Wahlwiller langs de Rijksweg. Laat me effe wat weten. Groet Roger

koekie6342 0

16 jaar

Haha ik in Nijswiller, zaterdag of zondag ?
Kan ook morgenavond (vrijdag) vanaf 19u.

ik stuur je een mail naar je mailadres. Gr Roger

koekie6342 0

16 jaar

Ok

Hallo, als je het inspuitmoment verandert door het verdraaien van de brandstofpomp in de sleufgaten, niet vergeten naderhand de inspuitleidingen aan de verstuivers en aan de brandstofpomp allemaal een stukje los te draaien en daarna een voor een weer vast te zetten. Hiermee voorkom je dat de leidingen onder spanning staan en na verloop van tijd de inspuitleidingen gaan scheuren.

Groet Jan227

Jan227 30
badge

16 jaar

Dat duurt nog even, gisteren is een klep gebroken en heeft de nodige schade in de eerste cilinder aangericht, nu op zoek naar andere motor.

huh, dat kan ik even niet rijmen, volgens mij kan een klep nooit afbreken als de pomp niet goed op tijd staat. Dan zou er iets met de distributie aan de hand moeten zijn.

Groeten marcel

hellbat 0
badge

16 jaar

Ik zie het verband hier tussen ook niet, kan ook puur toeval zijn natuurlijk.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.