Sedert enkele maanden ben ik op de sukkel met mijn Polo benzine 1200cc motor. Er verschijnt een motorblok storingsbericht of EPC storingsbericht. Kort daarna verliest de motor zijn vermogen, ongeacht de druk op het gaspedaal. Ondertussen is de fout diverse keren uitgelezen door de erkende garage, zijn er 2 van de 3 cilinderbobijnen vervangen.
Men wijt in de garage het probleem aan de veelvuldige korte afstanden die ik rij aan gematigde snelheid (stadsverkeer) waarbij de "zelfreinigende kleppen nooit gereinigd worden wegens koude motor en te lage toeren". Men heeft me ondertussen een additief bezorgd om in de benzine te kappen om een betere reiniging te voorzien (???). De garagist heeft zelf enkele dagen met de wagen rondgekoerst om langere afstanden en een hoger toerental te maken... Hij had een redelijk vertrouwen in de afloop bij het terugleveren van mijn karretje.
We zijn 14 dagen verder... Helaas. Deze morgen was het weer van datte... vermogen viel weg na ongeveer een kilometer. De sleutel uit het contact halen zorgt voor een reset, maar daarna had ik het deze morgen nog 3 keer.
Opnieuw naar de garage dus, waar men beloofde te "escaleren naar Duitsland".
Zijn er nog mensen die dit voorhebben? Is dit een geloofwaardig verhaal? Ik heb 18000km op de teller in 3 jaar en heb geen vertrouwen meer in deze auto...
Ik ben benieuwd...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Probeer eens een (andere) dealer. Vind dit nogal een slap verhaal.
Weet je toevallig welke fout er uitgelezen wordt?
Ik heb er geen exact idee van wat er op de computer console verscheen; iets met cilinder (tekst, geen nummercode of zo), maar meer weet ik helaas niet meer.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar