Beste lezer,
Helaas lijkt mijn aircopomp het begeven te hebben. Het systeem koelt nog steeds prima maar de pomp maakt na inschakelen een soort zoemend geluid dat op het toerental mee fluctueert. Als ik de airco uitzet hoor ik niets meer.
Nu heb ik met een bedrijf gesproken dat koelsystemen onderhoudt. Zij geven aan alleen nieuwe pompen te leveren á 450 euro ex. Vervolgens gaven ze aan ook de condenser, expansieventiel en een filter te moeten vervangen indien er werkelijk ijzerdeeltjes in het systeem terecht waren gekomen. Dat zou totaal op een kosten post van 1300,- ex uitkomen.
Ik moet zeggen dat ik met dit soort bedragen wel de neiging krijg een pomp van de sloop te proberen. En dat een condenser vervangen moet worden daar heb ik eerder nog niets over gelezen.
Kan iemand mij helpen en informatie geven over wat de mogelijkheden zijn? Waar zou ik eventueel een revisiepomp kunnen krijgen. Wat zou dat kosten? En is mijn pomp echt kapot of kan toevoegen van olie helpen?
En wie weet een betrouwbaar bedrijf in Den Haag waar ik terecht kan en die niet de hoofdprijs vraagt.
Alvast veel dank!!!
Met hartelijke groeten,
Ron.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zo is het niet tebeoordelen maar het zou ook de koppeling van de airco pomp kunnen zijn dus dat zul je moeten uit vinden.
is het echt de pomp zelf dan hebben ze gelijk.
als er ijzer in het systeem zit dan moet het airco systeem gespoeld worden en de droger en pomp vervangen.
dat spoelen duurt wel een paar uur.
de andere delen is mij niet bekend dat deze vervangen moeten worden wat als het systeem gespoeld is is en schoon en kan het weer op nieuw gevuld worden.
zo olie vullen heeft geen zin.
groetjes jan.
Ondanks dat er maar één reactie gekomen is wil ik toch een oplossing plaatsen. Na controle bij een prettig bedrijf in Delft waar ik direct terecht kon bleek dat de koelvin niet altijd direct begon te draaien na inschakelen van de airco. Hij gaf aan dat ik dit in de gaten moest houden en anders de motor en aansturing moest controleren. Hij heeft wel het systeem opnieuw gevuld want dat bleek al lang geleden voor het laatst gebeurd te zijn.
De wet van Murphy zorgde ervoor dat ik direct een oververhitte motor kreeg in Delft. De koelvin draaide dus niet. Na wat trekken en duwen tegen de kabels die de koelvinmotor in gaan begon hij te draaien. Koolborstels versleten of losse contacten dus.
De motor heb ik vervangen door een nieuwe. Hij draait nu weer prima en de airco heeft nog geen bijgeluiden gemaakt. Topic kan dicht.
Met hartelijke groeten,
Ron.
15 jaar
nou ronald mooi dat het dan toch achteraf nog mee valt en het is altijd mooi als de oplossing gemeld wordt.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar