Volkswagen Golf: probleem met co gehalte en stationair lopen

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

ik heb het volgende probleem met mn auto:auto kwam niet door de keuring vanwege een te hoog co gehalte(5-12) gehalte schommelt erg.aangezien hij al n hele tijd beroerd loopt inhouden, horten en stoten, soms afslaan,onregelmatig stationair en veel brandstof verbruikt(1:7) adviseerde de garage om een andere carburateur te halen op de sloop en het dan opnieuw te proberen met de keuring.dit heb ik gedaan en heb er nu een andere opgezet van een passat(volgens de sloop zijn deze allemaal hetzelfde)aansluitingen enz zijn ook exact hetzelfde en is dit volgens mij ook niet het probleem.tijdens het rijden en acceleren loopt de auto nu n stuk beter maar hij wil helemaal niet meer stationair lopen.zodra je t gaspedaal loslaat slaat ie af dus ook tijdens het rijden.moet continu het gas erop houden anders slaat hij onmiddelijk af.bij het starten lijkt het of het gaspedaal direct nadat ie aanslaat iets omhoog komt en of er ergens iets afsluit waardoor ie afslaat.verder loopt ie nu dus echt prima en ik hoop dat de co nu ook beter is bij de keuring!iemand een idee waar dit aan kan liggen en kan het misschien zo zijn dat er in de carburateur iets afgesteld moet worden (een klep of zo)waardoor ie wel stationair bijft lopen?of valt er bij deze electronisch gestuurde dingen echt niks af te stellen?Alvast bedankt voor de moeite!

jwinter

Geplaatst door jwinter (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

Nou, deze carbs zijn nog gewoon van het type dat je kunt afstellen, laat dit bij de herkeuring doen, dan gaan ze toch co meten en eventueel afstellen, vraag dan ook afdat ze hem stationair iets ruimer kunnen zetten, en vraag welke schroef dat is, zodat je het naderhand zelf nog wat kunt bijregelen.

Groeten Marcel

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Zo moet het, als je een beetje welwillend keuringstation hebt stellen ze dat in no time voor je af. Ook hebben ze de juiste autodata bij de hand om te vertellen welke schroef je moet hebben. Klooi er eerst niet mee om maar laat hun dat even doen.
Als ie aan de kast hangt is het "a piece of cake".

Sytze

jwinter (0), 17 jaar geleden

bedankt voor de antwoorden hellbat en sytze maar ik heb het hier over de pierburg 2 bij deze electronisch geregelde carb. valt volgens de garage niets af te stellen.die man zei bij andere autos kan ik de co terugdraaien maar bij deze dus niet.en ik weet dus zo ook niet hoe ik m stationair af moet stellen want er zit dus geen enkele schroef of iets dergelijks op.zal waarschijnlijk wel in een computer moeten of zo maar ja die kan dus ook kapot zijn bij mij.vind het maar n raar systeem en weet misschien iemand of er een vervanger is voor deze probleemcarb. want er hangt heel wat electronica aan(wat allemaal kapot kan).heb ooit gehoord dat je er ook een "mechanische"op kan zetten en heel die computergestuurde electronica links kan laten liggen.

willem12119 (0), 17 jaar geleden

ik heb het zelfde probleem met de zelfde carburateur,maar het co is wel te stellen hoor.maar dan moet de lambda sonde wel los,als deze er op zit.het stel schroefje zit wel verborgen achter een plastiek dopje.als je voor de auto staat,dan zit het links aan de onderkant van de carbu.maar ik raad je aan om dit af te stellen op de kast.
vriendelijke groet

willem.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.