Hallo iedereen,
Ik heb wat problemen met mijn golf 4 1.6sr benzine uit 2000.
Een paar dagen geleden reed ik met mijn auto en toen gebeurde dit:
Onder het rijden lukte het ineens niet meer te ontkoppelen. Het pedaal werd zo hard dat het na het intrappen plat op de bodem lag, pompje op de bak is vervangen omdat deze kapot was( oorzaak is doortrappen van het pedaal)
Na het nieuwe pompje gemonteerd te hebben is het pedaal weer zo hard als voorheen, vervolgens bak los gehaald om een nieuwe koppelingset te monteren.
Daarna ben ik bij het vervangen van de druklager erachter gekomen dat er een getande as kapot is en er een barst zit in het onderdeel wat er aan vast zit.( ik weet de naam niet) wie kan hierbij helpen? Ben ik een nieuwe bak nodig of is dit los te krijgen/te vervangen?
Ik heb foto's toegevoegd van het onderdeel waar het om gaat,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Deel is los te vervangen , nieuwe bak is niet nodig , hoe ziet de stift er trouwens uit die dwars door de bak loopt ?
Al het andere ziet er prima uit volgens mijn monteur.
Hoe kom ik aan de onderdelen ? De getande as en het deel wat er aan vast zit.
Misschien enig idee wat de benaming is of wat ze kosten?
Bedankt voor u reactie!
11 jaar
Dealer / sloop .
Koppelingshevelhuis , kosten ?
Weet iemand misschien of deze as en hevel ook nieuw te krijgen zijn? Ze kunnen er namelijk wel uit.
Of moet ik toch echt dit deel van de bak kopen?
11 jaar
Het enige wat je nieuw hoeft te kopen, is het gescheurde gaffeltje. De rest kun je allemaal weer gebruiken en mankeert niets aan.
Gaffeltje past maar op 1 manier op de as.
Te koop bij een dealer of anders bij een revisiebedrijf.
Duidelijk, de getande as is trouwens ook niet meer wat het geweest is, is deze ook nieuw te krijgen?
En moet ik gewoon naar de vw dealer? Of ?
Bedankt!
11 jaar
Alle delen zijn los verkrijbaar. Hetzij bij een dealer, hetzij bij een revisiebedrijf.
Die gaffeltjes hebben ze meestal wel op voorraad ( scheuren bij bosjes soms ), die asjes niet. Die worden eigenlijk nooit vervangen.
Dat gaffeltje is idd gewoon te koop.
Pas alleen op met het demonteren van het complete deksel dat je de stang met het veertje niet uit de bak trekt.
Dit heeft mn maatje dus gedaan, vervolgens heeft ie de as weer terug gestoken, maar kon ie niet meer in zn 3 geschakeld worden.
Kon dus heel de bak uit elkaar draaien om alles weer goed in elkaar te zetten.
Wordt je niet vrolijk van.
Hoe bedoel je dat? Als dit onderdeeltje vervangen moet worden moet de as toch uit de deksel?
De deksel is al los van de bak, de bak is van de auto af.
11 jaar
Ik bedoel de schakelstang, die komt los als je het deksel losneemt zoals je hem nu los hebt. (je ziet hem zitten bij de tandwielen, steekt een stang uit met een veertje) Die absoluut laten zitten!!!!
Ik bedoel dus niet de koppelingsstift.
Dus je bedoelt het deel aan de bak en niet dit kleine deksel?
Bedankt
11 jaar
Nu heb je het hele deksel er af gehaald, en kijk je op de bak tegen een stel tandwielen aan met in het midden een stift.....Niet lostrekken!
En vaak gebeurt dat wel als je dat deksel losneemt.
Heb een nieuwe besteld, weet iemand hoe ik de as eruit krijg om de nieuwe hevel te plaatsen?
Mvg,
11 jaar
De gaffel aan de buitenkant van de bak, waar de koppelingskabel aan zit, zit een plastic ding op. Deze verwijderen. Om het kleine gaffeltje in de bak, welke je wil vervangen zit een borgklem. Deze eraf halen. Nu kan de complete as uit de bak getrokken worden.
Bedoelt u dat zwarte lager wat om de as
Zit?
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar