Beste lezers,
Ik ben nu reeds een maand of 2 in het bezit van een Volkswagen Golf IV 1.6 sr, bouwjaar 2003, met 155.000 km op de teller. Ik woon in het buitenland en kon deze auto goedkoop overnemen. Helaas staat hij meer bij de garage dan dat ik er in kan rijden.
Toen ik de auto kocht zat er motorolie in de koelvloeistof, wat een bruine creme achtige kleur gaf. Volgens de garage was de oliekoeler kapot en deze heb ik zodoende laten vervangen. Nadien was het probleem nog niet verholpen en werd de koelvloeistof wederom bruin. En ook het koelvloeistoflampje ging weer branden. Volgens de garage kon dit komen, omdat er misschien nog wat olie in het systeem zou zitten. Dit is nog 2x zo door gegaan en toen werd geconstateerd dat het probleem waarschijnlijk bij de head gasket lag. Deze is toen ook vervangen. Opvallend was ook dat de auto in mijn ogen veel toeren maakt. Bij 100 km, 3000 - 3500 toeren. En hij schakelt ook niet lekker door.
Na het vervangen van de head gasket zat er weer olie in de koelvloeistof en het oliepeil in de motor zakte. Na de auto weer naar de garage te hebben gebracht zeggen ze daar nu dat waarschijnlijk de transmissie de oorzaak van de problemen is. Het is nu de vraag of ze deze moeten vervangen.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Zijn de problemen voorbij, na het vervangen van de transmissie?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is een head gasket??
Als het motorolie peil zakt heeft dit volgens mij niks met de transmisie te maken.
Mischien eerst goed laten spoelen met een produckt,dat alle olie weg is.
evt een 2de opinie bij een andere garage??
Groeten
koppakking
Bedankt harry,
Weer wat bij geleerd hahaha
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar