Vorige week in Tsjechie op de terugreis naar Nederland heb ik door de gladheid daar een kleine aanvaring gehad met de vangrail. De auto reed met ongeveer 40 km/per uur rechtdoor in een bocht. Ik dacht hierna door te kunnen rijden want ik had alleen een kleine deuk van 10 cm en lakkschade van 5 cm. Maar nadat ik weer wilde wegrijden mertke ik dat het stuur erg naar links trok. Me auto maar laten wegslepen daar via ANWB en gelijk op de brug. Conclusie een kromme spoorstang dus daar helaas moeten laten vervangen. Ik wilde nog een originele VW spoorstang heb daar ook voor betaald maar naar nu blijkt zit er een namaak imitatie spoorstang op. Mijn eigen garage heeft de auto hier in Ned. uitgebalanceerd en uitgelijnd, zodat ik weer normaal kan rijden en sturen. Maar nu merk ik dus dat ik vooral bij bochten naar links mijn stuur zowat 2 keer rond moet draaien zodat ik de bocht normaal kan nemen, dit was natuurlijk nog niet het geval voordat ik de vangrail raakte.
Dus ik weer terug naar mijn garage en nu gaan ze binnenkort de (Tsjechische) spoorstang vervangen voor een originele VW spoorstang. Maar de monteur die er even een kleine proefrit mee maakte vertelde me dat ik er niet teveel vanb moet hopen, hij durfde me niet te beloven dat het sturen weer wordt zoals dat het normaal hoort te zijn.
Nou ben ik niet heel erg technisch ingesteld maar het kan tog niet zo zijn
dat als er zelfs een originele VW spoorstang in zit ik bij vooral elke bocht naar links me stuur 2x moet draaien!!!
Iemand ervaringen hiermee en eventuele oplossingen???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoi,
dit gaat vast wel goed komen!!
paul,
Ik hoop het maar die woorden van die monteur geven me niet echt die gedachte. Is het niet raadzaam om ook nog maar is aan te geven dat ze het stuurhuis is goed gaan bekijken ofzo?
19 jaar
Er is meer dan alleen toespoor! Ik zou ook de fusee langshelling laten controleren.Klik op het plaatje voor een grotere afbeelding
http://img221.exs.cx/img221/6569/fusee7y..." border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" />
mvg,
Hans.
UPDATE: Vanmiddag me auto weer opgehaald bij de garage, waar ze de originele volkswagen spoorstang hebben gemonteerd en eindelijk hebben ze het stuurhuis nagekeken waar dus bleek dat er een rubbertje ofzowiets was afgebroken anyway het sturen is weer als vanouds en omdat ik garantie heb tot juli 2005 kostte het me dit keer niets (zal er ook wel mee te maken hebben dat ik vorige week voor vervanging banden en uitlijnen e.d al ruim 300 euro betaald heb)
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar