close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf V: Problemen met turbo

Bouwjaar: 1999

Hallo allemaal. ik heb een golf4, TD. en die houdt bij hoge snelheid in. dan valt het vermogen weg, ik heb filters vernieuwd, luchtmassameter vernieuwd, geen verandering, nu heb ik begrepen dat dit vaker voorkomt bij deze golfjes, en wel dat de turbo vast zit of niet goed functioneert, en ik heb gelezen op deze site dat je de turbo moet inspuiten met kruipolie, dit wil ik nu gaan doen, maar moet ik hem dan demonteren??ik kan slechts zo kruipolie in die turbo spuiten, als hij dit opsnuift schiet hij natuurlijk meteen naar maximum toeren ,omdat dit een zelfontbrandingsmoter is, wie heeft hier ervaring mee en kan mij advies geven hierover, B.V.D.

Geplaatst door

anoniem-1573996169 (0)

al 23 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Een collega van me heeft dit zelfde probleem gehad, hij heeft toen een reinigingsmiddel bij de diesel gedaan. Was wel duur spul (ong. 40 euro per fles) maar het probleem was binnen 200 km al weg.
Hij had dit op advies van de vw-dealer gedaan, het was of dit of een andere turbo. Weet alleen zo niet hoe dat spul heette, maar dat kan ik wel even navragen.

Frank.

Frank3197 0

19 jaar

hoi,

eerst maar eens de magneetklep testen ( op werking ) tevens de vacuumslangen controleren ( deze lopen vanaf de magneetklep naar de drukdoos aan de turbo,)

begin daar maar eens mee!


paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Dag Frank zou jij eens willen uitzoeken wat voor toevoeging dit is,dat ik bij de diesel moet gooien, alvast bedankt.

hoi, robby


dit betreft het merk forte! bij de dealer verkrijgbaar!

maar daar los je dit probleem zeker niet mee op!


paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Ja klopt paul is inderdaad forte, schijnt een zwart met geel flesje te zijn. Maar waarom lost dit zijn probleem niet op? Ik had begrepen dat dat spul de turbo inwendig reinigt evenals injectors. Dus het lijkt me dat het nooit niet slechter kan worden alleen maar beter, of vergeet ik nu iets?

Frank3197 0

19 jaar

hoi!


hoe wil je de turbo! reinigen dan?

er loopt immers geen brandstof door een turbo!, dus het geeft geen enkel resultaat! met forte!

kijk eerst maar eens naar de vacuumslangen en de magneetklep!

overgens vraag ik mij af.. of jij weet wat? er zich afspeeld in een turbo!


paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Voor zover ik weet wordt een turbo aangedreven door de uitlaatgassen van de motor. Wat ze mij hebben verteld over dit spul (ik zeg niet dat het waar is) is dat er iets achterblijft in de uitlaatgassen van de motor waardoor het vuil in de turbo los komt/ oplost. Nogmaals ik zeg niet dat dit zo is maar ik dacht dat het wel zo werkte omdat hij na toevoeging van forte in een keer wel weer een beter werkende turbo had. Wat doet forte dan wel waardoor de auto beter gaat lopen??? Ben benieuwd. Hoop dat iemand dit mij uit kan leggen, vind zoiets altijd wel interessant.

Frank.

Frank3197 0

19 jaar

hoi, frank


forte! is een reinigings middel, dit kun je toevoegen aan de brandstof!

het geeft dus geen enkel resultaat op reiniging wat betreft het turbo gebeuren!

een motor met een juiste/goede verbranding vraagt geen turbo onderhoud!

mocht een turbo toch (inwendig) overmatig vervuilt zijn, is er een ander probleem aanwezig, waarschijnlijk de EGR klep! een egr klep is namelijk geen vriend van de turbo! ( deze nekt hem )waneer deze zijn werking staakt ) dan krijg je een overmatige koolaanslag in de turbo! ( dan staat de boel stil )

vandaar!


paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Ok duidelijk nu, bedankt voor de uitleg.

Gr Frank.

Frank3197 0

19 jaar

Dag Robby,
Loop even langs bij de turbospecialist (oa zie www.turbo world.nl) Een euvel van de turbo bij VW is dat het verstelmechanisme van de schoepen in een bepaalde stand blijven staan. De druk wordt te groot,de computer gaat in noodloop en je vermogen is verdwenen.
Suc6 ZAHA

hennioevanmil 0

19 jaar

verstelmechanisme van de schoepen???????????????????????????????????????????????????????

theo11333 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.