hallo,
een tijdje geleden heb ik hier ook eens iets geplaatst,over de pierburg-2EE-carburateur.en ik zou net zo lang door zoeken tot dat ik het gevonden had,nu ben ik zo ver dat ik weet dat het in de onderkant van de carburateur zit.maar nu is mijn vraag wat zit daar nog?volgens mij alleen de twee gaskleppen plus de assen waar deze op zitten.ik heb mijn auto nu wel goed maar zodra ik deze onderkant monteer op mijn goede carburateur dan is het probleem er weer.dan loopt hij weer niet goed stationair.en valt zo af en toe uit.wie weet er iets?
groet willem
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controleer of de gasklep van de tweede trap goed afsluit. Er komt nog wel eens wat slijtage op dat asje.
Zet maar eens de stofzuiger op de onderkant van de tweede trap. Kijk wel uit met brandstofresten in de carburateur. Je stofzuiger hoeft geen straaljager te worden...
De sluitaanslag van deze trap kun je afstellen als de carburateur op z'n kop ligt.
Bind met een tyrap de gasklep van de eerste trap vast in de volgas stand.
Je moet een vloeitje tussen de aanslag (het schroefje) leggen. Dan sluit je met de hand voorzichtig de gasklep van de tweede trap. Draai deze aanslagschroef nu zo ver los of vast tot je het papiertje er nog net tussen uit kunt trekken. Papiertje er tussen uit, dan draai je het schroefje een kwart slag verder in (rechtsom) en borg je dit schroefje met loctite. De gasklep van de tweede trap zou nu goed moeten afsluiten.
Tweede wat je moet controleren is of de bediening van de tweede gasklep door de vacuumdoos soepel gaat en dat er een lichte veerdruk is die de gasklep sluit. De tweede trap kan alleen open als de eerste helemaal open is. Voor de vergrendeling zit er zo'n plastic "banaantje" met wat buiglipjes. De afstelling hiervan is een rotbaan.
Succes,
Paul
paul,alvast bedankt voor deze tips.en wat dat banaantje betreft daar was bij mij een stukje af dus kon ik geen gas meer geven,dit is niet los tekoop denk ik?en van de tweede trap was hij in gesleten vandaar dat ik hem om moest bouwen.
groetjes willem
18 jaar
Er waren revisiesetjes (as, met gasklep, veertje en banaantje) in de handel maar daar kom je niet meer aan ben ik bang. Misschien van een sloopcarb?
Je kunt de tweede trap ook definitief afsluiten. Met een tyrap om de bediening heen gaat hij nooit meer open. Dit scheelt niet zo veel vermogen als je misschien zou denken. In de hogere toeren is de motor iets minder fel maar op de topsnelheid scheelt het maar een paar km.
Groeten,
Paul
ja ik zit nu even te wachten tot mijn rubber er is die op het inlaat spruitstuk komt.want die zag er aardig slecht uit,en ik heb de tweede klep totaal over gezet van de slechte naar de goeie carburateur.ga het er vanmiddag weer op zetten als het mee zit is hij dan om 16:00 uur weer goed hoop ik.
goetjes willem
18 jaar
nou carburateur terug geplaatst,en hij liep nog niet goed.toen ben ik het volgende gaan doen,lambda sonde los.en toen op gehoor aan het mengsel schroefje gaan draaien tot dat hij mooi vlak liep.ben een stukje gaan rijden,en hij heeft nog nooit zo mooi gelopen.maar nu heb ik nog een vraag,kan hij nu ook teveel/of te wijnig benzine krijgen?hij reageerd heel goed op het gas pendaal,en de tweede trap doet het beter dan eerst.
groetjes willem.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Jetta of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar