auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Passat: pulserende turbo passat 1.8T

Bouwjaar: 1999

Ik heb een halfjaar gelden mijn turbo van mijn passat 1.8T laten vervangen bij de dealer ivm defecte klep wastegate. Nu begint de auto bij acceleratie te schokken vanaf circa 2000 toeren in zijn 3e (en hogere versnelling), het is een soort pulserende versnelling tot 4000 toeren. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn. Het zijn kleine lichte schokjes wat mijn inziens met de opbouw van de turbo-druk te maken heeft. Ook pakt de motor soms na enige vertraging pas goed op en houdt hij rond de 2000 toeren iets in. Met mijn oude turbo had ik dit ook iets maar wel wat minder.

Geplaatst door

gerard3569 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is de auto gechipt? Het zou kunnen zijn dat de Diverter Valve niet meer helemaal lekker is, en zosnel de turbo goed druk op bouwt de Diverter valve gaat 'lekker'. Die orginele DV is sowieso niet bijzonder goed. En helemaal bij gechipte autos is een goede DV aan de raden (Forge 006 bijvoorbeeld). De DV valve moet alleen turbo druk laten onsnappen als je gas los laat en er dus vacuum onstaat. Bij gas geven moet die goed afdichten! De orginele willen nog wel eens lekker, en zeker bij hogere turbodrukken (gechipte auto)

Ook zou je je N75 (N75-F vermoed ik) magneetklep eens kunnen vervangen, deze stuurt de wastegate aan van de Turbo zelf. Mocht deze niet meer lekker werken, kun je wel een nieuwe turbo erop zetten, maar blijf je het probleem houden...

brt1462 0

18 jaar

Inderdaad, een speurtocht op internet leert dat uw diagnose juist is.Ik zal een forge 006 of 007 erin zetten.

gerard3569 0

18 jaar

ik adviseer je de 006. Deze is wel eens waar heel iets groter, maar deze werkt met een 'zuigertje' wat toch wel de voorkeur heeft. Ps. tip: Monteer de Diverter valve omgekeerd. Ofwel draai de 2 dikkere slangaansluitingen om. Het kleine vacuum nippel wijst dan in de richting van het luchtfilter. Deze sluit je wel gewoon aan zoals voorheen. En zorg dat ie GOED afsluit (dat geld natuurlijk voor alle slangen)

Voordelen: De DV past perfect onder de afdekkap. En is bewezen en getest dat de Forge zo zijn werkt beter doet, en beter regeerd. (heb hem zelf ook zo aangesloten, en moet zeggen dat ik hier goed over te spreken ben)

sowieso een hele verbetering die valve. Als het probleem nog niet weg is, vervang dan eens de N75 klep.

brt1462 0

18 jaar

Bedankt brt, ik had nog een vraagje, ik keek onder de kap en volgens mij zit de bestaande diverter bij een passat wel diep in de motorruimte onder de turbo gemonteerd. Kom ik er via de uitbouw van de motorkapbescherming aan de onderkant er het beste bij, of kan ik het beste via uitbouw van het luchtfilterhuis de nieuwe diverter monteren? Want ik heb gelezen dat je de forge diverter om de 10.000 km dient te onderhouden met nieuw vet, en dan is het handig te weten hoe je er goed bij kan. Alvast bedankt voor uw antwoord.

gerard3569 0

18 jaar

Sander, dat verhaal van om de 10.000 km onderhouden heb ik ook al eens gelezen. Maar vind het nog al wel een korte interval. 1x per jaar is echt al ruim voldoende. Kijk het eens na op de Forge site, of mail hun eens, ze zijn erg behulpzaam (heb ervaring mee)

Onder de turbo gemonteerd???? Ik heb zelf een golf. en daar zit de DV net na de LMM, ofwel aan die dikke aanzuigslang die van het luchtfilter komt. Het een een zwart plastic ding (van bosch). Bedoel jij soms de Wastegate??? Das wat anders hoor...

brt1462 0

18 jaar

bedankt, nee ik bedoel niet de wastegate, die is koperkleurig en met een steun gemonteerd. Volgens mij zit bij een golf de motor in dwarsrichting, bij een passat ligt hij in de lengte vandaar het verschil in plaats van de diverter. Ik had gisteren gekeken en zag een kleine vacuumslang van het inspuithuis naar een zwart T-stuk onder de turbo lopen, vandaar dat ik vermoed dat hij daar gemonteerd zit. Ik zal bij daglicht even beter kijken maar volgens mij zit hij schuin onder de turbo en het luchtfilterhuis gemonteerd circa 15 cm boven de motorbeschermplaat onder.

gerard3569 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.