auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Passat: Schokken van motor.

Bouwjaar: 2001

Hallo Paul, ik heb een vraag voor u. Mijn vriend heeft pas een Passat 130pk gekocht. De probleem is dat als je gewoon rijd rond 2000/ min en lichtjes gaat acceleren voel je eerst een heel lichte schokje en gaat hij dan verder door. Bij vollast geen probleem, trekt goed door. Heel zalig om mee te rijden. Bij de dealer hebben ze op computer de temp. voeler als fout gekregen, maar dat zou er niets te maken hebben. Zij dachten dat ofwel de turboschoepen aangeslagen waren met roet, dat hij soms uitviel of de magneet ventiel van de waste gate. Paul help ons uit dit probleem. Dank u.

Geplaatst door

erdar (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

edar...

zet/maak eerst de EGR-klep maar eens dicht dmv, een plaatje!

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Hallo Paul. Er is vandaag iets eigenaardigs gebeurd. Egr afgedopt en klaar is kees. Schokkken is gedaan, terwijl dat de garage wou begonnen met de turbo te reinigen en magneetventiel te vervangen. Heel raar, maar toch bedankt Paul. Ah Paul, wat voor olie mogen we erin doen 0W40?

erdar 0

18 jaar

zo gaat dat edar! het kan zo simpel zijn! en ook nog zonder noemenswaardige kosten, zo zie je maar weer

indien deze auto is voorzien van een long-life interval, gebruik een 0w-30..

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Goiendag Paul, wat bedoel je eigenlijk met je laatste zin? Hoe kan i zien wat voor interval hij heeft?

erdar 0

18 jaar

hallo erdar..

dit kun je zien in het boekje of kijk of er een sticker aanwezig is op de kap van de motor..

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Dat is een snelle reactie. Maar zit er dan een verschil in de motor ofwat dat de ene longlife interval heeft en de andere niet.

erdar 0

18 jaar

het verschil zit niet in de motoren! maar in het bouwjaar van de auto..

ook kun je het zit aan de beurten die de auto heeft gehad in het verleden! hoeveel gereden kilometers zitten er tussen de beurten?

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Dat zal ik is morgen zien. Maar is het niet beter als ik dan gewoon longlife 0w30 gebruik. Ze zeggen dat deze beter is voor de pompverstuivers.

erdar 0

18 jaar

een 5w-40 mag ook alleen deze vervangen om de 15.000dkm..

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Dank u Paul.

erdar 0

18 jaar

ik heb bij de alfa 156 1.9 JTD ook de EGR afgedopt.
gewoon vacuum slang doorgeknipt en beide uiteinde dicht gemaakt met een schroef....klaar.
het verschil is wel merkbaar.

erka 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.