Volkswagen Passat: Schokken van motor.

Bouwjaar: 2001

Hallo Paul, ik heb een vraag voor u. Mijn vriend heeft pas een Passat 130pk gekocht. De probleem is dat als je gewoon rijd rond 2000/ min en lichtjes gaat acceleren voel je eerst een heel lichte schokje en gaat hij dan verder door. Bij vollast geen probleem, trekt goed door. Heel zalig om mee te rijden. Bij de dealer hebben ze op computer de temp. voeler als fout gekregen, maar dat zou er niets te maken hebben. Zij dachten dat ofwel de turboschoepen aangeslagen waren met roet, dat hij soms uitviel of de magneet ventiel van de waste gate. Paul help ons uit dit probleem. Dank u.

erdar

Geplaatst door erdar (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

edar...

zet/maak eerst de EGR-klep maar eens dicht dmv, een plaatje!

paul,

erdar (0), 18 jaar geleden

Hallo Paul. Er is vandaag iets eigenaardigs gebeurd. Egr afgedopt en klaar is kees. Schokkken is gedaan, terwijl dat de garage wou begonnen met de turbo te reinigen en magneetventiel te vervangen. Heel raar, maar toch bedankt Paul. Ah Paul, wat voor olie mogen we erin doen 0W40?

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

zo gaat dat edar! het kan zo simpel zijn! en ook nog zonder noemenswaardige kosten, zo zie je maar weer

indien deze auto is voorzien van een long-life interval, gebruik een 0w-30..

paul,

erdar (0), 18 jaar geleden

Goiendag Paul, wat bedoel je eigenlijk met je laatste zin? Hoe kan i zien wat voor interval hij heeft?

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

hallo erdar..

dit kun je zien in het boekje of kijk of er een sticker aanwezig is op de kap van de motor..

paul,

erdar (0), 18 jaar geleden

Dat is een snelle reactie. Maar zit er dan een verschil in de motor ofwat dat de ene longlife interval heeft en de andere niet.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

het verschil zit niet in de motoren! maar in het bouwjaar van de auto..

ook kun je het zit aan de beurten die de auto heeft gehad in het verleden! hoeveel gereden kilometers zitten er tussen de beurten?

paul,

erdar (0), 18 jaar geleden

Dat zal ik is morgen zien. Maar is het niet beter als ik dan gewoon longlife 0w30 gebruik. Ze zeggen dat deze beter is voor de pompverstuivers.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

een 5w-40 mag ook alleen deze vervangen om de 15.000dkm..

paul,

erdar (0), 18 jaar geleden

Dank u Paul.

erka (0) PRO, 18 jaar geleden

ik heb bij de alfa 156 1.9 JTD ook de EGR afgedopt.
gewoon vacuum slang doorgeknipt en beide uiteinde dicht gemaakt met een schroef....klaar.
het verschil is wel merkbaar.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.