Volkswagen Passat: LPG/G3 Probleem

Bouwjaar: 1997, Brandstof: LPG, Motorcode: 1600

Weer problemen met Passat,
Een jaar geleden heb ik een Passat aangeschaft, 1.6 benzine/Gas (Necam
G3-systeem) van 1997 met een 40 liter gastank inhoud. In het begin had ik problemen met moeilijk starten en te weinig kilometers op een volle tank (maximaal 330 km op 40 liter!), terwijlk ik van anderen venomen heb dat zij ruuim 450 km op een volle tank haalden. Bij de garage hebben ze de verdamper schoongemaakt, probleem van moeilijk straten was niet meteen opgelost maar na een paar weken startte de auto probleemloos. Echter, het verbuik is nog steeds hetzelfde, het allerergste is dat sinds kort de auto tijdens het rijden op hoge toerental blijft hangen, schakelt die van gas naar benzine en van benzine naar gas, het lampje van de schakelaar knippert dan mee dan weer oranje dan weer rood. Lijkt ook alsof die zich inhoudt (hoge toerental weinig trekkacht) terwijl pas nog de koppelingsset volledig vervangen is. Op het gebied van gasinstallaties ben ik een leek en vraag ik om jullie reacties en/of hulp. Hakeem, hellup! Wat kan er mis zijn, wat kan ik zelf controleren alvorens ik naar "de specialist" moet en weer vele euri's armer wordt!

Virtual

Geplaatst door Virtual (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Virtual (0), 15 jaar geleden

Slot mag erop!

primera p11 (0), 15 jaar geleden

Wat was er mee dan?.

Virtual (0), 15 jaar geleden

Er was heel wat mis mee. Naast het feit dat hij onder het rijden steeds van brandsstof wisselde (ene moment op gas dan weer op benzine) bleef ook de toerental hangen. Ik las ergens op een forum dat je iets van gegevens kon resetten middels een draadje die je op de brandstofschakelaar monteerd (nadat je de verdamper enzo schoongeblazen had). Op deze moanier zu de computer dan de nieuwe gegevns (les fabriekswaarden) accepteren en wer normaal rijden. Mocht je nadere info willen dan heb ik volgens mij wel ergens nog een HOW TO van. Enfin, Niet lang daarna heb ik de auto verkocht en gezworen NOOIT meer een auto met G3 systeem te kopen/rijden.

primera p11 (0), 15 jaar geleden

Ik rij er al jaren tevreden mee rond en is ook niet de eerste.
Maar bouwjaar 97, had waarschijnlijk al een aardige boodschap gedaan, of niet.
Lpg auto's met meer dan 2 ton op de klok is maar een advies voor: als je de km er zelf niet op gereden hebt, lekker laten staan.
Heb je het gasverdeelhuis laten reinigen, is de meest voorkomende kwaal bij necam.
dat hoge stationnaire toerental duid op een vervuild gasklephuis en/of een defect gasklephuis.
Gasklephuis al eens opnieuw ingeleerd?.
Had je deze mogelijkheden al eens geprobeerd?.
Vaak gaan mensen wat zitten prutsen wat vaak nergens toe leid.

Virtual (0), 15 jaar geleden

Hoi Primera,
Ik heb inderdaad alles wat met de gas installatie te maken heeft LATEN reinigen door een specialist in de buurt van Den Bosch (hij werkt vanuit zijn garage en verkoopt ook Gereviseerde onderdelen). Bij mij was het in het begin dat de verdamper lekte, deze heeft hij vervangen en darana alles schoon doorgeblazen. Eerlijk gezegd heeft hij daarna een tijdje (maand ofzo) goed gereden, zonder problemen. Maar daarna begon het eufel het vanzelf overschakelen van gas op benzine en andersom tijdens het rijden. Het is wel een tijdje gelden maar ik dacht dat de trukje met resetten via een kabel vanuit de schakelaar de computer gerest heeft waardoor het vanzelf overschakelen nniet meer voorkwam. Enfin, de auto is weg, heel wat euri's armer maar ook weer heel wat ervaring rijker.
Groetjes. Alim

VG392 (0), 15 jaar geleden

Als de auto spontaan van gas naar benzine schakelt en weer terug is de temperatuursensor stuk.
Voor een luttele 25 euro heb je een nieuwe, dus dat kan je de kop niet kosten.

Waarom ben je niet gewoon terug gekomen?

Groeten,

Kees

Virtual (0), 15 jaar geleden

Hoi Kees,
Nog actief? Het bleef niet alleen bij het probleem van spontaan overschakelen, de auto stond eens een keer in de fik, de motor geddeelte dan. Ja echt, moest een keer naar de keuring, hij was afgekeurd op een paar versleten delen, dus tijdens het vervangen hiervan rondom de motorkompartiment wilde ik ook meteen een kleine beurt doen (je weet wel bougies, kabels, enz). Bleek dat een van de benzineslangen een piep klein lek had, een druppel was genoeg om de motorblok in vuur en vlam te zetten. Dat was pas schrikken. Gelukkig was ik met nog twee vrienden bezig toen het gebeurde, dus de een trok zijn trui uit en probeerde de valm in te dammen terwijl de ander zich naar de brandblusser uit zijn auto haaste. Al met al, gelukkig snel kunnen blussen, maar moest hierdoor wel heel wat kabels vervangen. Nadien wilde ik de auto gewoon niet meer, bracht echt geen geluk, hij moest gewoon weg. Vandaar dat ik niks meer met G3 (passat of niet) wilde doen. Ik heb wel meerdere mensen uit Maastricht gehoord dat ze bij je langs waren geweest, onder andere mijn neefjes, ze waren allen zeer tevreden over je werk, klasse! Hoop nog vaker met je te corresponderen. Groet. Alim

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.