Volkswagen POLO 1998: Ratelt bij gas geven boven 100kmu

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: APQ, Motorinhoud (cc): 1, Vermogen (kw): 44

Hey beste mensen,

Recentelijk stond ik langs de weg met autopech omdat mijn hall-gever het niet meer deed. Dat is nu inmiddels gerepareerd. Maar nu heb ik het idee dat wanneer ik gas geef (vooral boven de 100km/u) dat ik geratel hoor. Maar wanneer ik gas loslaat dan gaat het geratel ook weg.

Ook trok hij minder goed op in eens rond de 120 km/u. Of hij bleef even hangen maar weet niet of dat er ook iets mee te maken heeft.

Ik hoop dat het iemand wat zegt en alvast bedankt voor de reacties,

Met vriendelijke groeten,

Jeroen

hertogjay

Geplaatst door hertogjay (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

harry4203 (415) PRO, 4 jaar geleden

zou ff teruggaan, verdeler miss verkeerd afgesteld oid.

    Ja, heb meteen even gebeld. Bedankt voor de tip. - hertogjay (0), 4 jaar geleden

kaleido 1 (1425) PRO, 4 jaar geleden

Lijkt me dat het ontstekingstijdstip niet klopt , laat dit controleren , je hoort nu het detoneren van de verbranding denk ik , dit verloopt niet goed.

    klopt, tijdstip klopte idd niet. Toch mee door gereden (omdat de garage zei dat het wel kon). Nu mogelijk klepschade en einde verhaal. - hertogjay (0), 4 jaar geleden

kaleido 1 (1425) PRO, 4 jaar geleden

Dat is niet zo mooi ,Van een verkeerd tijdstip zal zo niet meteen je kleppen verbranden maar wel je zuigers beschadigen of het moet allemaal erg extreem geweest zijn , distributie van tijd af denk ik eerder bij klepschade.

    Garage zei dat de motor was overleden. Maar dit was een Anwb garage en die kijkt ook niet in de motor. Ik verdenk hun ervan dat ze tijdens het vervangen van de hall-gever de distributieriem hebben los gehad o.i.d. want daarvoor had ik geen problemen met het tijdstip en de distributie riem was 10-18 vervangen. Alleen het probleem is dat het al duidelijk was dat de hall-gever moest worden vervangen voordat hij in die garage kwam en dat de hall-gever aan de andere kant van het blok zit dan de distributieriem. - hertogjay (0), 4 jaar geleden
    Het is mij allemaal te bijzonder dat het allemaal te gelijk na elkaar kapot gaat. Overigens stond er ook nog maar 115.000 km op te teller en distributieriem dus vorig jaar nog vervangen. Had van te voren geen problemen met distributieriem. Weet echt niet hoe nu verder, want ze willen er bij de garage ook niks meer aan doen. Ze doen niet te grote klussen bij zo'n Anwb garage. Bij de garage zeiden ze alleen dat ze de compressie gemeten hadden en dat ze de compressie mistte aldus motor overleden en red je er maar mee. - hertogjay (0), 4 jaar geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.