Rechter voorportier kan niet meer van buitenaf geopend worden.
Het achter portier had dat soms ook, maar na wat gefrommel met de vinger in het slot bij geopend portier deed alles het weer. Het voorportier krijg ik niet meer een de praat.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dan zul je het kabeltje moeten controleren en of het slot vervangen.
groetjes jan.
Ik denk inderdaad aan en kabeltje of een stekkertje wat los zit, omdat alles van binnenuit nog wel gemakkelijk is te bedienen. Weet je ook of de bekleding van de deur gemakkelijk is te verwijderen en hoe dat moet?? Het zit er allemaal zo mooi strak op. De VW dealer heeft er twee uren voor nodig zeggen ze a 100/h=200.
Bedankt in ieder geval voor je reactie.
Groeten Sytze
11 jaar
nee dat kan ik je niet zo zeggen dat moet ik vor me zien.
groetjes jan.
Als je handgreep , naar je toe trekt , dan moet er , als je op de zijkant kijkt van het deel wat naar buiten komt , een blokje zichtbaar zijn.
Dit blokje wil er wel eens uit schieten , of het kabeltje knappen.
Even de handgreep los maken , dan zie je het zo.
Er zit op de kopsekant , aan de binnenzijde van de deur , onder een rubberen dopje een torx boutje die je los kunt draaien , kijk uit niet tever want dan kun je alsnog de deur uit elkaar halen, dan kun je het blokje wat naast de hendel zit , eruit wippen , en dan kun je zien of het blokje/kabeltje er nog zit.
Aan de buitengreep zit een kabel die naar het deurslot loopt en op het slot wil deze hevel wel eens vast gaan zitten. Wij vervangen dan vaak het deurslot en om hierbij te komen moet het gehele ruitmechaniek los tegelijk met deurslot (haal te tegelijk los). Dus eerst de bekleding en dan mechaniek los halen, die 2 uur kan opzich wel kloppen. Beunmanier is om de deur een paar keer heel hard dicht te gooien en dan werkt hij vaak ook weer even. (tijdelijk).
Bedankt voor jullie bijdrage aan het portierslotprobleem. De oorzaak was, dat het haakje van de buitengreep uit het ovale oogje van het ontgrendelingsmechaniek is losgeschoten. Dat kan als je de portieren elektrisch ontgrendelt en tegelijkertijd iemend aan de buitengreep zit. Het is een heel karwei om er bij te komen en dat kan je beter aan professionals overlaten.
Het portierslot met toebehoren zelf is zo solide gemaakt, dat ik me niet kan voorstellen dat het stuk kan gaan. Met een hamer zou je het kapot kunnen slaan. Hooguit dat de electronica het af zou kunnen laten weten, maar dan heb je een probleem met de electrische ontgrendeling.
Overigens had ik het zelfde probleem met een achterporiergreep en daarbij hielp het beunprobleem van Richard van het bovenstaande bericht prima en schoot het haakje van de buitengreep weer in het ontgrendelingsoogje. Als je maar weet hoe e.e.a is geconstreerd dan begrijp je ook wat er dan plaats vindt. Dat is al maanden geleden en is nooit teruggekomen. Overigens heb ik de deur niet hard dicht gegooid, maar met open portier electrich vergrendeld en weer ontgrendeld. Toen schoot kennelijk het haakje weer in het oog. Dit concludeer ik achteraf hoor nadat ik het portierslot goed heb kunnen bekijken.
De rekening van de VW dealer viel overigens mee. Vaste voorafgesproken prijs 135,- voor de- en montage. 95,- voor het coplete slot, alles inclusief BTW. Het slot had achteraf niet vervangen hoeven worden, maar was al besteld. Dus bij gelijke problemen geen slot bestellen, eerst kijken.
Rest mij om jullie een heel gelukkig en behulpzaam jaar 2013 toe te wensen.
Vriendelijke groet,
Sytze Adema
Foto's en uitleg.
Het ovaale oogje voor de buiten handgreepontgrendeling bevindt zich links boven (R02) em de draad met haakje (niet zichtbaar) wordt geleid door schuin naar onder en gerichte geleiding >PBT GF30<. 3e foto
Op foto 1 kijk je tegen het van bekleding ontdane portier aan en zie je het haakje met kabel naar het slot voor de binnengreep. Het slot is hier nog gemonteerd. Om dat te verwijderen, moet het in zicht aanwezige geheel nog verwijderd worden. Ook de zijruit moet er dan uit. Ga je zelf aan de gang, dan weet je dat niet en valt de ruit op de bodem van de holle deur. De monteur van VW wist natuurlijk van wanten en nam de nodige voorzorgsmaatregelen.
Binnen 1½ uur was het hele karwei geklaard en alles weer keurig gemonteerd en had ik er veel van geleerd.
11 jaar
Sytze,
bedankt voor de feedback en de mooie uitleg.
Voor jou ook de beste wensen voor het nieuwe jaar.
mvg. Hans
Moderator Problemcar.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar