close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: regen plassen

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1598 AEA

polo met een vocht probleempje droog weer niks aan de hand
bij zware regen of plassen valt de motor uit
heeft iemand hier een verklaring voor??????????
tips en trucks welkom
bvd rene

Geplaatst door

rene 60 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

slechte bougie kabels of verdeler kap of bobine.
spuit er eens op met de plante spuit eerst op de kabels en zo verder .
misschien kun je er achter komen.
zo niet dan zou ik beginnen met de bougie kabels.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

12 jaar

sorry voor het late bericht jan
ik kon het niet echt vinden heb uit voorzorg verdelerkap/kabels en bougies vervangen
het lijk nu oke ff afwachten wat hij gaat doen op de weg
hartelijk dank
mvrgr rene

rene 60 0

12 jaar

nou kijk het aan blijft het weg dan heb je het lek boven.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

12 jaar

helaas is het probleem nog niet opgelost de polo komt as zaterdag opnieuw binnen
na wat ik vernomen heb moet de polo na het uitvallen met startkabels gestart worden
dus moet er ergens stroom verlies zijn???????
mvgr rene

rene 60 0

12 jaar

nou rene dat is vreemd dat als hij afslaat met startkabels gestart moet worden.
dan zou je op dat moment de accu is moeten controleren.
want laat hij dan wel bij.
maar dan is het weer vreemd dat hij daarna weer gewoon rijdt.
ik durf hier ok geen antwoord op tegeven.
alleen is dat raar vergeleken bij het begin want toen was het bij regen.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

12 jaar

hoi jan
alvast bedankt voor je reactie
ja en dan is er het polo(tje) dat wordt volgens mij niet echt lachen
ik was op internet ff wat aan het surfen dan ben je gegevens nodig dus ik ff naar de rdw site
kenteken ingevuld en 2x een verrassing
volgens de rdw is de polo uitgerust met een 1000 cc motor ?????
er ligt nu een 1600 cc blok in waar deze wegkomt ? km stand? hoe oud? volgens de vraagbaak zou dit een 1598 aea blok moeten zijn
wat mij verder opviel is de datum eerste toelating 11-2-1998
datum eerste afgifte in Nederland 8-2-2007
ik vermoed nu dat het een schade auto is omdat er ook een ander blok in ligt
ik hoop eigenlijk dat dit goed gebeurd is en niet door een of de andere bob de bouwer
weet jij toevallig of het bouwjaar van de motor terug te halen is via het motor nr????
verder kan ik wel wat onderdelen testen door overzetten van m,n eigen polo
ik ga er maar vanuit de ik de hele auto bij langs moet daarbij komen natuurlijk wel wat vragen
(ik ben niet helemaal een leek ben geen monteur maar heb de monteurs opleiding wel gehad)
kortom hoop ik dat ik je mag mailen als ik nog vragen heb?
bvb rene

rene 60 0

12 jaar

nee dat motor nummer wordt in meerdere jaren gebruikt dus dat zegt niks over de leeftijd.
wel belangrijk voor de onderdelen tebestellen.
over zetten van dlen kan alleen als je de zelfde motor code hebt of je moet steeds controleren of ze bij elkaar passen.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

12 jaar

hoi jan
bij aankomst auto eerst de accu uitgebouwd en 24 uur lading gezet daarna 1 dag op werkbank laten staan
gemeten en de accu was maar halfvol bij controle bleek het om een 36 Ah accu te zijn
heb direct een 44 Ah gehaald (zoals voor een 1600 gebruikelijk is) en gemonteerd
toen ik wist dat dat goed was, weer aan zoeken in het elektrische circuit .
en ik kan je vertellen dat ik gelijk wakker was toen ik de bobine aanraakte. de bobine had haarscheurtjes
ik vermoed nu dat de regen dit alleen maar versterkt heeft gezien de plek waart deze gemonteerd is.
dat probleem zou opgelost moeten zijn .
ik heb alleen nu nog vragen met betrekking remmen
aangezien de remschijven te dun zijn moet deze worden vervangen,
ik vermoed dat de remschijven van een 1000 cc kleiner zijn dan die van een 1600 cc auto
weet jij hier wat van ???????
waarom vervangen ?? er is geknoeid met de auto
remklauwen gemonteerd met gelaste bouten, glij en afdichtingsrubbers stuk rem blokken 3 van de 4 hebben andere maat
achterrem, remtrommel oke remschoen oke het vreemde is dat de handrem niet stelbaar is ??? remtrommel te groot ??? remschoen te klein ???
niet de goede handremkabel ???
verder nog achterwiellagers stuk
uitlaatspruitstuk en 4 banden de zijn al vervangen
zo jan dat was het ff weer
mvg rene

rene 60 0

12 jaar

nou zover mij bekend zijn de remmen van een 1000 en 1600 niet gelijk mar als je dat op vraagt bij de autmateriaalzaak zien dat gelijk.
de handrem is wel stelbaar als je het plastic om de handremhendel los haalt zie je de afstel boutjes.
ik dacht dat ik het zo had anders hoor ik het wel.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

12 jaar

hoi jan
die boutjes had ik al helemaal opgesteld maar goed heb er nu busjes tussen gezet nu werkt het goed.
maar het volgende probleem dient zich ook al aan
het daschbord doet een beetje raar controle lampjes werken niet (bij op contact zetten) auto start wel
km stand niet te lezen ?????/
wat er nog meer niet werkt van het daschbord hoor ik nog
mvr gr rene

ps
richtingaanwijzers werken wel(de lampjes op het daschbord)



snelheidsmeter,toerenteller.themperatuurmeter,benzinemeter,olielamp,motorlampje
km teller werken niet meer

rene 60 0

12 jaar

nou rene dan ben ik bang dat dat in het instrumentenpaneel zelf zit en dat daar een andere voor moet komen.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

12 jaar

dan maar ff naar de sloop jan je hoort nog wel
mvg rene

rene 60 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.