Goede avond,
Ik heb een probleem met de remmen van mijn golf: soms gebeurt het tijdens het remmen dat de remdruk weg valt en het rempedaal doorschiet tot op de grond. Wanneer ik mijn voet van het pedaal haal en opnieuw rem is het pedaal dan weer hard. Het probleem treedt zo nu en dan op, net nog een paar noodstoppen gemaakt en de auto remde prima. Het lijkt erger te worden bij warm weer of wanneer de auto lang gelopen heeft, maar dat is meer een gevoel dan feit.
Een paar feitjes:
- Remschrijven en remblokken voorzijde zijn in februari vervangen.
- Rempedaal wort steeds harder bij motor uit en zakt in bij motor aan (zoals het hoort).
- remvloeistof blijft op pijl.
- 200000 km.
Heb gisteren de einddemper van de uitlaat laten vervangen en de monteur even gevraagd om de remmen na te kijken nu hij toch met de auto bezig was. Hij kwam met twee remslangen aan de achterzijde die vervangen moeten worden, een kappotte wiellager en vuile remvloeistof. Voor ruim 260 euro kon hij dat ook maken.
Het lijkt me dat deze slangetjes niet voor dit soort problemen kunnen zorgen? Misschien vuile remvloeistof al heb ik daar eerlijk gezegd niet eerder van gehoord. Zelf dacht ik aan de hoofdremcilinder of de rembekrachtiger. Wat denken jullie?
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoofdremcilinder ( rempomp) inwendig defect. Deze vervangen en het probleem is opgelost.
Waarschijnlijk inderdaad een defecte hoofdrem cilinder, heb het zelf ook al gehad, af en toe weiniger druk, dan weer normaal en ook soms zo erg dat je het pedaal compleet in kon trappen met dan nog maar minimale remdruk, levensgevaarlijk om er zo mee door te rijden, zou het toch zo snel mogelijk laten repareren..
Remslangen of oude remvloeistof veroorzaken je probleem niet.
Gr Stefan
14 jaar
Ok bedankt voor jullie reacties! Ga er mee aan de slag.
14 jaar
Nu je spreekt over een rollager, indien dit vooraan is, zou het best kunnen dat er ofwel heel veel spelling op zit of dat de wielnaaf ingesleten is in het lager. Het gevolg daarvan is dat de remschijf onder het gewicht van de wagen schuin komt te staan en de remblokken een grotere vrijloop afstand dienen te overbruggen. eveneens een losgekomen cardanas moer zijde wiel kan dit veroorzaken.
Meestal in geval van twijfel inzake hoofdremcilinder was dit na te gaan tijdens een proefritje op een verlaten stukje weg.
gas geven met rechter voet, en terwijl heel zachtjes remmen met linker voet (voorzichtig, linkervoet dient daar normaal niet toe)
op het randje van remmen en niet remmen dus, dan zou je hem voelen wegzakken tijdens het rijden indien de hoofdremcil niet in orde is.
gr
Peter
14 jaar
als de remvloeistof teveel vocht bevat word deze warm en krijg je lucht (vaporlock) dus toch eerst maar de vloeistof vervangen en het kan inderdaad ook de hoofdremcil. zijn maar dan moet deze dit ook doen met de motor uit doe maar eens en druk test (motor uit en vol op het pedaal trappen ) wat gebeurd er dan>
gr van martijn
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar