Volkswagen Golf: remlicht gaat aan

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI de n I rood

HOi Wie kan me helpen

Als ik 's ochtends optrek dan geeft hij een alarmteken aan dat ik moet stoppen en dan begint mijn remteken te flikkeren en na een paar seconde gaat hij uit. Hij geeft iets aan in het Duits remflusigkeit of zoiets..

Dit gebeurt 3 x of zo en dan hoor je hem niet meer.

Remvloeistof en remmen zijn in orde!

Tevens lekt mijn auto koelvloeistof
van alles geprobeert van de dop tot vaccuumtrekken
wie kan me helpen. Scheur in cilinder is het niet! Misschien waterpomp??
Hoe kan ik het testen>>

mo-slim

Geplaatst door mo-slim (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

1 indien je zeker weet dat je remmen in orde zijn, dan ietsje remolie bijvoegen en je zult van het probleem afzijn.

2, koelsysteem af laten persen ( niet vacuumeren), en zo een tijdje op druk laten staan, indien het uitewendige lekkage is, dan zul je na veloop van tijd ergens een natte plek moeten zien. zoniet, een compressiemeting of lektest op de cilinders uit laten voeren, in verband met een eventuele kop of koppakking. Indien dit ook geen resultaat geeft, een kleurstof bij de koelsvloeistof laten voegen, die met UV op te sporen is en weer een paar dagen gaan rijden, daarna terug naar de garage om met een UV-Lamp te laten kijken.

Groeten Marcel

mo-slim (0), 17 jaar geleden

Ik heb al afgeperst en daar was geen externe lek in het koelsysteem.

Ik heb teveel remvloeistof erin zitten kan dat kwaad? kan dat het veroorzaken dat het aangaat en weer weggaat?

Hoe check je een lek in de cilinder?

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

Indien je slijtageindicatoren op je remblokken hebt zitten, kunnen deze ook de waarschuwing geven, dat je blokken bijna op zijn, controleer deze dus ook eens. Er kan ook een los contct, of sluiting tegen massa zitten.

Inwendige koelvloeistoflekkage, met behulp van een snuffelaar ( tester die meet of er verbrandingsgasssen in de koelvloeistof zitten ), of door een compressiemeting op de cilinders te laten uitvoeren, indien een cilinder dan niet voldoende compressie opbouwt, kan het zijn dat deze lekt naar het koelwater. Laat dan op die cilinder een lektest uitvoeren, hierbij wordt er druk op de cilinder gezet, en gekeken waar de druk naartoe ontsnapt.

Groeten Marcel.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.