Hallo,
Sinds enige tijd hoor ik gebonk vooraan als ik in putjes of over drempels rijd. Ik hoor dit ook wanneer ik tijdens het rijden kort aan mijn stuur trek in beide richtingen. Ik heb mijn wagen laten nazien maar blijkt dat de stabilisatorrubbers en -stang in orde zijn. Volgens die persoon zou het probleem voortkomen van de stuurinrichting of stuurhuis. Heeft er hier iemand ervaring mee met dit probleem? Moet het stuurhuis vervangen worden of kan dit afgesteld worden?
groetjes
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dit ken ik... speling op het stuurhuis, is de auto nu voorzien van brede bandjes? speling is te verhelpen maar vaak voor korte duur... het beste is een ander/nieuw stuurhuis monteren wil je het voor 100% oplossen.
paul,
Dat zijn waarschijnlijk serieuze kosten dan?
Ik heb ook gemerkt dat het geklop serieus hoorbaar en voelbaar is als ik met de wagen vertrek nadat deze lang heeft stilgestaan. Na enkele kms vermindert dit al serieus. Zou er ook iets kunnen zijn met de voorste schokdempers?
gr.
18 jaar
[quote=mohand]Dat zijn waarschijnlijk serieuze kosten dan?
Ik heb ook gemerkt dat het geklop serieus hoorbaar en voelbaar is als ik met de wagen vertrek nadat deze lang heeft stilgestaan. Na enkele kms vermindert dit al serieus. Zou er ook iets kunnen zijn met de voorste schokdempers?
gr.[/quote]
vaak zijn dit soort dingen toch moeilijk te beoordelen vanachter een PC..
paul,
Ja dat is waar.
Maar misschien dat via Pc bepaalde zaken al kunnen herkend worden?
Ik heb ook ergens iets gelezen of er de stuur- en fuseekogel. Misschien dat ik die eens laat veranderen. Als ik mijn voertuig langs de linkerkant opkrik, kan ik een horizontale en verticale speling voelen op het linkervoorwiel.
Het rechtervoorwiel is prima in orde.
groetjes
18 jaar
tuurlijk zijn herkenningspunten... zoals ik lees heb je die al doorlopen (rubbers stabilisatorstang) maar stuurhuizen komen ook voor. opzich betaalbaar met een goed anderhalfuur zit er een nieuwe/gebruikte onder dat valt best mee..
paul,
Wat moet ik me dan van prijs ongeveer voorstellen want ik heb nog nooit zo'n probleem gehad aan mijn voertuig?
18 jaar
[quote=mohand]Wat moet ik me dan van prijs ongeveer voorstellen want ik heb nog nooit zo'n probleem gehad aan mijn voertuig?[/quote]
een nieuw stuurhuis kost rond de 275,- daar komt de montage dan nog bij, reken maar één uur.
paul,
Dat valt inderdaad nog mee.
Ik had het me wat duurder voorgesteld. Maar ik dacht dan ook dat er meer werk was voor demontage en montage.
18 jaar
[quote=mohand]Dat valt inderdaad nog mee.
Ik had het me wat duurder voorgesteld. Maar ik dacht dan ook dat er meer werk was voor demontage en montage.[/quote]
kijk met deze prijzen hoef je natuurlijk niet bij een dealer mee aan te komen, dat snap jij waarschijnlijk wel? daar kost een stuurhuis rond 500,- en rekenen zomaar 3 uur... tja... die maken het autorijden onbetaalbaar.
paul,
Ik heb ondertussen ook opgemerkt dat dit geklop vooral hoorbaar is als de auto lange tijd stil heeft gestaan. Vooral 's morgens bij koude start voel ik dit fel. Kan het ook te maken hebben met de schokdempers aangezien het na enkele kilometers al serieus geminderd is??
grz
18 jaar
[quote=mohand]Ik heb ondertussen ook opgemerkt dat dit geklop vooral hoorbaar is als de auto lange tijd stil heeft gestaan. Vooral 's morgens bij koude start voel ik dit fel. Kan het ook te maken hebben met de schokdempers aangezien het na enkele kilometers al serieus geminderd is??
grz[/quote]
het zou allemaal kunnen... soms zijn dingen op afstand moeilijk te beoordelen.
paul,
Heb gisteren mijn wagen laten nakijken bij Midas. Ze hebben hem even op de brug gezet. De oorzaak van het geklop is de rechtse stabilisatorrubber. Maandag laat ik ze allebei vervangen. Ik hoop dat daarmee het probleem opgelost is!!
18 jaar
Biede stabilisatorrubbers vervangen vandaag en het probleem is opgelost!!
18 jaar
Ik heb mijn wagen laten nazien maar blijkt dat de stabilisatorrubbers en -stang in orde zijn...
QUOTE
mohand
mooi dat het is opgelost.. wel vreemd dat men dit niet eerder heeft opgemerkt... men had er al nagekeken?
paul,
Eerst 275+1uur
dan 500+3uur
hoe kan dit dit nu weer?
[quote=VINK]Eerst 275+1uur
dan 500+3uur
hoe kan dit dit nu weer?[/quote]
dat is heel simpel..... de dealer rekent 500,- voor een nieuw stuurhuis + 3 uur werk. ik reken 1 uur (meer werk is het niet) het zelfde stuurhuis lever ik nieuw voor 275,- zo zit het.
weetje VINK..... zakelijk hou ik niet zo van nonsens, ben zelf ook maar gewoon. men betaalt niet meer dan nodig. mensen het vel van de neus trekken dat zul je ook niemand over mij horen zeggen.
''ik laat het schuurtje bij het huisje''
paul,
Misschien denkt Vink wel dat jij een dealer bent Paul. En misschien weet ie ook niet dat universelen vaak goedkoper zijn.......
Sytze
ps, maar had jij de koffie wel bij dat stuurhuis ingecalculeerd?
Jawel, maar de SUIKER en MELK niet..........
18 jaar
[quote=sytze]Misschien denkt Vink wel dat jij een dealer bent Paul. En misschien weet ie ook niet dat universelen vaak goedkoper zijn.......
Sytze
ps, maar had jij de koffie wel bij dat stuurhuis ingecalculeerd?[/quote]
nee, geen koffie... wel water en zeep. en natuurlijk ook de brug want die is 4 keer op en neer geweest.
paul,
Bedankt, heb het begrepen.
Daarom doe ik alles zoveel mogelijk zelf.
LUIS
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar