Volkswagen golf V 2006: remmen

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 2000

Remblokken achter vervangen, Rempedaal zakt weg als je de motor start, nu we hebben volle rem druk op het rempedaal als de motor niet aan staat, start je de motor kan je het rempedaal indrukken en zakt het langzaam tot de vloer, doe ik het vacuum slangetje bij lopende motor van de rembooster los aan het motorblok heb ik volle rem druk op het pedaal, geef ik het slangetje terug vacuum zak het pedaal bij indrukken terug tot op de vloer, iemand een idee van dit probleem?

johan65v

Geplaatst door johan65v (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

kaleido 1 (1610) PRO, 2 jaar geleden

Er is geen probleem , door het vacuum op de booster zakt je pedaal , zonder vacuum is het pedaal hard . Allemaal normaal.
Als je blokken vervangt op oude schijven zal het pedaal eerst wazig aanvoelen , als je de remcilinders op de juiste terug gesteld hebt en geen ontluchttingsnippels of slangen los gehad hebt wat niet nodig is bij blokjes vervangen , dan gaan rijden en de blokjes in laten slijten , wordt alles vanzelf beter.

johan65v (0), 2 jaar geleden

Ik heb de klauwen eraf gehaald, dus de leidingen zijn los geweest, auto is goed ontlucht, dat het pedaal een beetje zakt bij starten is normaal door de vacuum boost, maar dat het pedaal dan helemaal tot onder kan zakken is toch niet normaal? motor uit perfecte druk op pedaal en zakt niet weg, hou de druk op het pedaal en start dan de motor zakt het pedaal (zakt zacht weg) tot op de vloer.

kaleido 1 (1610) PRO, 2 jaar geleden

Is het remoliereservoir helemaal leeg gelopen , zo ja , en als je ontlucht hebt op de pomp manier dan is de kans groot dat er nog lucht in je ABS pomp zit.

    Het systeem heeft nooit te weinig remolie gehad, bij het verwijderen van de klauwen werd de remleiding afgedopt dus enkel het gedeelte in de remklauw was verlies van remolie, reservoir opgevuld alvorens te ontluchten, abs grijpt zelf in onder hevig remmen op zachte ondergrond. Probleem moet ergens in de booster zitten denk ik, mocht de HRC slecht zijn, zou ik ook geen rem druk hebben zonder de booster lijkt mij. ik sleutel toch al jaren maar heb dit probleem nog niet tegen gekomen. - johan65v (0), 2 jaar geleden

kaleido 1 (1610) PRO, 2 jaar geleden

Ga eerst maar eens rijden zodat de blokken inlopen op de schijven .
Booster doet niets aan dit probleem , is enkel een vacuüm klep hrc kan inwendige lekkage vertonen , remolie lekt dan langs de cups , maar ook vaak genoeg gezien dat vervangen niet helpt , gebruik de zoekfunctie maar eens kom je dit zo vaak tegen . Tijdens het rijden heb je er geen last van of wel ?

bert klein (85) PRO, 2 jaar geleden

Bij te dunne en niet vlakke remschijven zal je een sponsige remdruk hebben na remblok vervanging,dat gepaard gaat met een slechte remwerking,
Meestal worden blokken en remschijven gelijktijdig vervangen,in ieder geval als de minimale dikte is berijkt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.