Een heel vreemd geval dat een kennis van mij op dit moment in het buitenland heeft:
Aantal weken voor de vakantie is de hoofdremcilinder vervangen, wanneer er een tijdje gereden wordt met de caravan van max900kg gaan de remmen aanlopen, op dat moment is het rempedaal ook beneden en kan niet verder ingedrukt worden en auto staat dan nagenoeg stil. Auto is vorige week naar vw dealer in duitsland geweest waar men zei dat er imitaite remmen op zouden zitten, dus hebben ze voor 800euro alle schijven en blokken vervangen. Dit ging even (ca. 300km) goed waarna weer hetzelfde begon. Wanneer de caravan erachteruit is zijn er geen problemen. Auto staat op dit moment weer bij een vw dealer en men wil nu de hoofdremcilinder vervangen omdat men "denkt" dat het hieraan ligt. Iemand een andere sugestie, ik denk zelf dat het iets electronisch is.
Namens mijn kennis alvast bedankt voor eventuele reacties.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
stang tussen rempedaal en bekrachtiger controleren/ afstellen
Oke, maar waarom gaan de remmen dan vastzitten wanneer de caravan aangekoppeld is, en gaan ze niet aanlopen wanneer caravan er niet achter zit ?
Zit er ABS op? Als dat niet zo is kan het de remdrukregelaar op de achteras zijn.
Koen
17 jaar
Wel ABS geen ESP, volgens de dealer in duitsland heeft deze een electronische remdrukregelaar.
Probleem bleek na lang zoeken en proberen de onlangs vervangen hoofdremcilinder te zijn.
Deze topic is al even geleden maar als toevoeging mijn ervaring:
Ongeveer 5 weken geleden ook mijn hoofdremcilinder vervangen door een 'imitatie', alvorens tot vervanging over te gaan deze site even gechecked of er nog bijzonderheden waren. Daar kwam ik dit verhaal tegen en ik begreep werkelijk niet hoe dit mogelijk was.
Met de nieuwe hoofdremcilinder bijna 1000 km probleemloos mee gereden. Zondag 13 juli met de caravan vertrokken naar Spanje, wat denk je? Al na 8 km op de parkeerplaats met 2 rokende achterremmen. ANWB gebeld en het hele bovenstaande verhaal uitgelegd. Hij begreep er ook niets van.
Maandag met bovenstaande in het achterhoofd wederom een nieuwe hoofdremcilinder besteld, dit keer een originele uit het VW magazijn. Gemonteerd en heen en weer Spanje, met caravan zonder problemen.
De enige verklaring die ik kan bedenken is dat het compensatiegaatje niet goed opent na remmen, de remvloeistof wordt warmer en zet uit. Daardoor worden de blokken tegen de schijven geduwd en de olie wordt nog warmer enz, enz.
Maar....... waarom alleen achter en waarom alleen als de caravan erachter hangt? Geen enkel idee!
Dus van mijn kant: Audidriver73 (als je deze nog leest) bedankt voor de post. Hij was voor mij enorm zinvol!!
16 jaar
[quote=Hylander4640]Deze topic is al even geleden maar als toevoeging mijn ervaring:
Maar....... waarom alleen achter en waarom alleen als de caravan erachter hangt? Geen enkel idee!
Dus van mijn kant: Audidriver73 (als je deze nog leest) bedankt voor de post. Hij was voor mij enorm zinvol!![/quote]
Bedankt voor uw terugkoppeling.
Dit is afgelopen jaar in de zomer gebeurd, dit jaar is hij weer met de caravan naar het zuiden geweest en geen problemen meer gehad sinds de originele hoofdremcilinder erop gezet is.
Inderdaad heel erg vreemd.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar