close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Remmen ontluchten passat

Bouwjaar: 1999

Passat variant 1.9 tdi, 90 pk (AHU) 1999. Sinds enige tijd merk ik dat bij het remmen de dremdruk toeneemt als ik na het indrukken van het rempedaal, deze snel loslaat en dan weer indruk. Hij voelt dan ook harder aan. Nu zijn er vlg. mij twee mogelijkheden. De hoofdremcylinder kan maar beter worden gereviseerd (klepjes vervangen. Of er zit lucht in de remleidingen.

Ik heb bij stilstaande auto met lopende motor het rempedaal snel twee keer ingetrapt en daarna zo gehouden. Ik merk er niets van dat het pedaal langzaamaan zakt. Dit sterkt mijn idee dat lucht in de leidingen de oorzaak is. (Remvloeistof is ca. 12 mnd gelden door dealer ververst).

Vraag: werkt het ontluchten bij een passat eveneens op de traditionele methode (werken vanuit het verste wiel) of zijn er nog bijzonderheden die er spelen (ABS?).
Wie kan/wil mij adviseren?

Geplaatst door

olleke (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

traditioneel ontluchten kost je meestal de hoofdemcilinder omdat deze tot de bodem getrapt wordt, daar komt hij normaal niet en de cups gaan dan stuk op vuil en of corrosie.

Hoofdremcilinder kan je alleen vervangen, hij kan uit elkaar al je een beetje handig bent, maar onderdelen zijn niet te koop.

Kortom, even ontluchten met ontluchtapparaat. Zeker geen remvloeistof terugdrukken vanaf de wielremcilinders, de abs unit krijgt dan alle rotzooi voor zijn kiezen en de kans is groot dat die er aan overlijd.

audia4 0
badge

18 jaar

Controleer je vacuum leiding van je rembekrachtiger ook even, deze willen bij de verloopstukjes nog wel is scheuren.
verder ga ik met het verhaal van Harry mee.

suc6

volgwagen 0
badge

18 jaar

Kortom, als ik jullie goed begrijp. Eerst de vacuumleiding controleren, dan ontluchten met apparatuur (als je dat niet hebt, even naar de garage). Mocht dat niet helpen: hoofremcylinder vervangen. Vreemd, dat er geen spareparts voor zo'n cilinder zijn te krijgen. Is volgens mij dan een goedkopere reparatie indien nodig, toch.

olleke 0

18 jaar

Juist

volgwagen 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.