auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Passat: Starten op 1 of 2 cilinders en stilvallen terug

Bouwjaar: 2000

Vandaag een passat gedepanneerd met volgende verschijnselen:

Chassisnr was: WVWZZZ3BZVP....
Bouwjaar weet ik niet juist maar veronderstel rond 2000
Cil inhoud 1600 cc (benzine)

Klant parkeert zich en stapt uit en ziet dat er iets verder ook nog een parkeerplaats was, wil terug starten en die doet het dus niet meer.

Ik kom erbij en stel vast:
Tijdens het starten wil de auto wel maar hij kan niet dus krijg hem niet boven de 1200 tr/min en als ik kontaktsleutel los valt hij direct stil, kan hem maximum een seconde of 10 laten draaien op 1 of 2 cilinders (lukt niet altijd).
- Zekeringen oké
- Brandstofpomp draait, genoeg debiet van de pomp (genoeg druk dus)
- Ontsteking oké op de 4 bougies
- injectoren worden gestuurd.
- Lampje transponder gaat uit tijdens het starten dus sleutel wordt herkend.
- kontaktslot is het ook niet want als je blijft starten in stand 50, dan blijft de motor ook niet draaien.

Wie herkent deze fout?

Geplaatst door

V4-lover (85)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

distributie merktekens al gecontroleerd

kan van tijd zijn gesprongen



al met tester uitgelezen

nijkamp 0
badge

18 jaar

injectoren worden aangestuurd, tikken ze wel tijdens het starten en blijven ze niet "kleven"? luister eens met een schoevendraaier tussen je oor en de injectoren of ze het wel alle vier doen. zo niet even voorzichtig tikken met de schoevendraaier tijdens starten, meestal gaan ze dan weer werken. het laatste jaar heb ik dit veel meegemaakt. stel dat dit je oorzaak is, dan word je vreselijk op het verkeerde been gezet door die injectoren......

caddy1492 0
badge

18 jaar

Ik ga ook voor distributieriem die versprongen is of dat de spanrol defect is geraakt.

Alexander243 0
badge

18 jaar

Hmmmm, ik heb gisteren ook aan distr. riem gedacht en deksel is weggetrokken maar de riem lag nog goed vast.

Wat Caddy zegt zou ook goed kunnen maar dan ineens 2 of 3 injectoren die hey laten afweten...., dat zou me dan toch ook verbazen azoo van de ene moment op de andere.

In alle geval heb ik gevraagd aan de klant of hij me wou laten weten wat de fout was en als hij me belt laat ik het hier zeker weten.

mvg V4

PS: voor degene die het nog niet weten ben ik wegenwachter in B :-) (klant en auto zijn dus weg)

V4-lover 85
badge

18 jaar

Klant heeft me vandaag gebeld met volgende boodschap:

In de garage heeft men gewoon de accu opgeladen en bobijn en alternator uitgemeten voor zekerheid maar alles was oké.

Straffen toebak hé.
Natuurlijk was de accu maar voor 25% geladen na al die startpogingen.
Toen ik erbij kwam ging de startmotor zeker voldoende rond om aan te slaan.

Volgens mij en ook volgens klant is het probleem zeker niet verholpen maar wat het juist is zullen we nooit weten vrees ik.

mvg Rudy

V4-lover 85
badge

18 jaar

een busje injectorcleaner (als brandstoftoevoeging)kan wonderen doen. ik weet niet wat voor rotzooi de brandstof van tegenwoordig is.

gr zegert

zegert 0
badge

18 jaar

Wat raad je aan?

Fuel Guard van de firma KENT?

Dit is volgen ik verneem iets goed!!!!

V4-lover 85
badge

18 jaar

wat ik gebruik is van wynnn's injector +plus+ cleaner (voor benzine) , hier heb ik goede ervaring mee maar er zal best van andere merken een goed middel zijn

gr zegert

zegert 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.