close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Remproblemen

Bouwjaar: 1999

Ik heb een aantal problemen gehad met mijn remmen.
Drie weken geleden had ik bij mijn Golf4 linksachter door waarschijnlijk steenslag een kapotte remleiding. Deze is toen vernieuwd.
Twee weken geleden had ik plots geen remvermogen meer en verloor ik opnieuw remvloeistof.
Oorzaak een lekke sluitring bij de remklauw deze keer rechtsachter. Opnieuw naar de garage en laten repareren.
Bijkomend probleem was toen een kapotte hoofdremcilinder, ontstaan door het te diep intrappen van het rempedaal.
Hoofremcilinder eveneens vervangen.
Twee dagen later plots vastlopen van de remklauw rechtsvoor.
Naar de garage en remklauw gereinigd. Weer twee dagen later opnieuw vastlopen van de remklauw rechtsvoor.
Nogmaals naar de garage en zaakje los en schoon maken, twee foutmeldingen van de ABS pomp via het uitleesapparaat verwijderd. De volgende dag op 40 kilometer van huis een volledige vastloper van de remklauw rechtsvoor.
Auto door de garage mat de autoambulance opgehaald.
Nieuwe ABS pomp en nieuwe remklauw gemonteerd.
Paaszondag op weg naar Lelystad na goed 50 kilometer opnieuw een volledige vastloper remklauw rechtsvoor.
Wegenwacht gebeld, remklauw gecontroleerd, niets aan te vinden.
Zekering van de ABS pomp verwijderd en weg vervolgd.
Vlak voor afslag Lelystad op de A6 opnieuw een vastloper.
Rem af laten koelen en doorgereden naar Bataviastad.
Daar toevallig een wegenwacht aanwezig, aangesproken en die heeft het rempedaal iets afgesteld.
Naar huis met te warme remmen (telkens stoppen en afkoelen)
Auto opnieuw naar garage. Garage ten einde raad. Navraag bij meerdere officiele VW-dealers leverde niets op, niemand kende het probleem of had er ooit iets over gehoord.
Na oude ABS pomp en remklauw terug hebben gezet, vastloper op alle vier de wielen.
Ten einde raad een volledige rembekrachtiger met hoofdremcilinder van autodemontagebedijf gehaald om op mijn Golf4 te monteren.
Tijdens het demonteren van de aanwezige rembekrachtiger ontsnapte er plotseling lucht en waren de remmen vrij.
Bleek dus dat het hele probleem veroorzaakt werd door een vacuum waardoor de remmen zonder het pedaal aan te raken werden bekrachtigd.
Puffffff..............

Geplaatst door

Harm4133 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Poeh, ik hoop dat ik dit verhaal herinner als ik ooit tegen dit probleem aan loop. Daar wordt je niet vrolijk van!
Goed om het verhaal hier te posten. Dit kan anderen veel tijd en geld besparen.

dutch123 165

19 jaar

Jongens jongens... Wat een verhaal. Wat heeft jou dat allemaal gekost?

Fredo 0

19 jaar

Heb in goed overleg met mijn vakgarage een rekening opgesteld.
Totaal betaald ¤ 450,00
Vond ik gezien geleverde arbeid, inzet en materialen allezins redelijk.

Harm4133 0

19 jaar

Inderdaad, ik schrik ervan. Had me aan een veel hoger bedrag verwacht. Alleszins het blijft veel natuurlijk, maar swat nu kan je terug veilig de baan op!

Fredo 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.