Volkswagen Golf IV: Rijdt niet harder als 130 km/u (3000 toeren)

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

Mijn Golf IV TDi automaat rijdt niet harder als 130 km/u. Bij 130 km/u (3000) stopt de motor er gewoon mee.
Ook gaat het optrekken en versnellen zeer traag. Waar zou dit (samenhangende probleem?) aan kunnen liggen?
Ook ben ik opzoek na iemand die een rijdende log wil maken met vag-com apparatuur. Mss dat dan het probleem duidelijk wordt.

Ook kwam ik er gister achter dat de achter banden een andere maat hebben dan de banden voor, resp. 195/65/15 (voor) en 195/60/15 achter. Heeft dit (merkbare) gevolgen?

Gr. Tommi

Jokerit

Geplaatst door Jokerit (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Tommi

Laat hem eens uitlezen..waarschijnlijk loopt hij in de noodloop nu.

Gr Stefan

Jokerit (0), 14 jaar geleden

[quote=stefan84]Tommi

Laat hem eens uitlezen..waarschijnlijk loopt hij in de noodloop nu.

Gr Stefan[/quote]
Ja dat is ook de bedoeling... zoek iemand met zo'n vag-com...

Wat houd die nood-loop in? Hoe kan dat?

Gr. oët Gelaen.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

geleen is vlakbij :D

Als bv een sensor kapot is of een verkeerde waarde aangeeft gaat hij in noodloop lopen..dan kun je wel verder rijden naar bv een garage..maar beter is om er zo snel mogelijk naar te laten kijken.

Gr Stefan

Jokerit (0), 14 jaar geleden

Idd dichtbij :) zie e-mail..

[quote=stefan84]geleen is vlakbij :D

Als bv een sensor kapot is of een verkeerde waarde aangeeft gaat hij in noodloop lopen..dan kun je wel verder rijden naar bv een garage..maar beter is om er zo snel mogelijk naar te laten kijken.

Gr Stefan[/quote]

golfxxxxx (0) PRO, 14 jaar geleden

Hoi, ik denk dat je luchtmassameter het probleem is.
Probeer eens wat hij doet met de stekker hiervan los of de dikke luchtslang ernaar toe eens los te maken en dan rijden.
Mvg Marcel

Jokerit (0), 14 jaar geleden

Sorry Marcel, ik heb absoluut geen verstand van zo'n dingen. Welke stekker/slang? Zou je mss een afbeelding erbij kunnen zetten of mailen?[quote=golfxxxxx]Hoi, ik denk dat je luchtmassameter het probleem is.
Probeer eens wat hij doet met de stekker hiervan los of de dikke luchtslang ernaar toe eens los te maken en dan rijden.
Mvg Marcel[/quote]

Audidriver73 (0) PRO, 14 jaar geleden

Vandaag auto rijdend uitgelezen, turbodruk overschreden.
LMM was prima.
Na controle bleek 1 vaccuumslang los te zijn van de turbo.

Heb je met naar huis rijden nog iets gemerkt ?

Gr,
Patrick.

Jokerit (0), 14 jaar geleden

`Hoi Patrick,

Super dat je zo snel tijd had. En zeker je kennis omtrent auto's... terug zat ik in no time op de 170 :)
Als ik weer iets heb dan weet ik je te vinden ;) thx

Gr. Tommi[quote=Audidriver73]Vandaag auto rijdend uitgelezen, turbodruk overschreden.
LMM was prima.
Na controle bleek 1 vaccuumslang los te zijn van de turbo.

Heb je met naar huis rijden nog iets gemerkt ?

Gr,
Patrick.[/quote]

Audidriver73 (0) PRO, 14 jaar geleden

Klasse, nu die andere puntjes nog in orde maken en rijden maar.

Jokerit (0), 14 jaar geleden

Idd... dat gaat zeker gebeuren. Ik zal tzt contact met je opnemen.

Audidriver73 (0) PRO, 14 jaar geleden

Heb je nog olielekkage aan de warmtewisselaar kunnen zien ?

Jokerit (0), 14 jaar geleden

Nee gelukkig niet. En vandaag flink wat km gemaakt.

Audidriver73 (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=Jokerit]Nee gelukkig niet. En vandaag flink wat km gemaakt.[/quote]
Gelukkig dan, is dat ook weer opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.