In september is mijn RNS510 gecrashed. Deze is hersteld en de software is opnieuw geladen.
Daarna had het scherm een gewijzigde layout, gedeeltelijk door de nieuwe software-versie, maar ook was de achtergrond gewijzigd.
Ik heb uitgezocht dat er 3 "skins" zijn: sport, highline en premium.
Bij de "sport" verandert de skin met het gekozen onderwerp mee: rood voor audio, groen voor telefoon, blauw voor navigatie, enz.
Bij "highline" is het fel zilver en bij "premium" zijn de toetsen op het scherm zwart.
Vóór reparatie had ik "premium" en nu is het "highline". Deze laatste is echter behoorlijk fel en dus wil ik terug naar de oude situatie.
De felheid van het scherm aanpassen is geen optie, want dan is het overdag te slecht leesbaar.
Voor zover mijn informatie strekt, zou het mogelijk moeten zijn via VAG-COM om de skin aan te passen.
Ik mijn dealer gevraagd dit te doen, maar deze geeft aan dat de Nederlandse versie altijd de "Highlineskin" heeft en dat deze niet aan te passen is.
Is dit juist en-of zijn er andere mogelijkheden om de skin aan te passen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volgens mij moet dat ook kunnen,maar het kan ook zijn dat de update deze permanent heeft veranderd,laat de dealer het even goed uitzoeken.
Wanneer heb je hem laten updaten,want er zijn al een paar update cd's geweest omdat de 510 altijd problemen vertoond en met de laatste update zou dit over moeten zijn dus misschien ook jouw probleem.
In september is de (toen) meest recente versie er op gezet.
14 jaar
Is 100% te veranderen, doe dit zeer regelmatig.
Enigste wat je nodig hebt is VCDS voorheen vagcom.
14 jaar
Is 100% te veranderen, doe dit zeer regelmatig.
Enigste wat je nodig hebt is VCDS voorheen vagcom.
14 jaar
Ik neem aan de de dealer geen VCDS heeft?
14 jaar
Dealer zou dit met hun testkast zeker weten moeten kunnen, als wij het zelf kunnen waarom hun niet.
Waarschijnlijk hebben ze er gewoon geen zin.
Weet niet waar je precies woont, maar stuur me anders maar een mail en wil ik het wel voor je aanpassen.
14 jaar
Sorry voor de late reactie.
Dealer kon skin aanpassen via VAGCOM.
Voor de weergave van de nieuwe skin, is het wel noodzakelijk om het apparaat opnieuw op te starten.
Dat wist de dealer niet, dus in 1e instantie leek het niet te lukken. Na dat het contact uitwas geweest, waren de nieuwe instellingen van kracht.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touran of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar