Hi allemaal,
Ik ben een beetje door alles heen.
Weet effe niet meer hoe en wat, hoop dat iemand mij hier verder kan helpen.
Gaat om het volgende heb een golf 7 1.6 tdi cxx 2015
De auto heeft een nieuwe roetfilter gehad, maar is ondanks dat nog steeds aan het regenereren.
Wanneer je de lambda sensor eruit haalt, zie je dikke roet op de sensor zitten maar dan ook echt dikke roet.
Even ter verduidelijking heb een sensor gezien die dik 3ton heeft gereden en die was zo schoon.
De auto rijd verder prima alleen verbruik kan soms wel beter.
De auto doet het tussen de 200 a 300km
Soms als je de auto koud start begint die al.
Wat is er allemaal aan gedaan
Egr off
Nieuw druk sensor oem
Software update
Geen foutmelding of iets
Meetwaardes goed voor zover wij weten, tegendruk dpf ook goed(volgens de garage do goed als nieuw
Alles is ook opnieuw ingeleerd
Wie o wie kan mij helpen?
Bedankt voor u tijd!
Mvg
Ash
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nieuwe roetfilter aanmelden en dan geforceerde regeneratie uitvoeren, best tijdens het rijden.
Hi,
Is ook al gedaan, precies zoals het hoort
Bedankt voor u reactie
1 jaar
Hallo,
De ecu is egr off gemaakt en heeft daarna een software update gehad en staat nu dus weer op orginele software (zonder egr off) ?
Groet Jan227
Hi,
Nee software update als eerste gedaan, met egr aan natuurlijk nu egr off.
Mvg
1 jaar
Hallo,welke waarden geven de dpf temperatuur sensoren aan na een kwartier regenereren bij stilstand met een diagnosetool ? Regeneratie met tester wordt succesvol afgerond ? Groet Jan227
tijdens het regenereren ging die bij mij tot 860 graden, was wel tijdens het rijden en dpf goed vol.
1 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar