auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf 2015: Roetfilter regeneratie probleem

Bouwjaar: 2015, Brandstof: Diesel, Motorcode: CXX, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 81

Hi allemaal,

Ik ben een beetje door alles heen.
Weet effe niet meer hoe en wat, hoop dat iemand mij hier verder kan helpen.

Gaat om het volgende heb een golf 7 1.6 tdi cxx 2015

De auto heeft een nieuwe roetfilter gehad, maar is ondanks dat nog steeds aan het regenereren.

Wanneer je de lambda sensor eruit haalt, zie je dikke roet op de sensor zitten maar dan ook echt dikke roet.

Even ter verduidelijking heb een sensor gezien die dik 3ton heeft gereden en die was zo schoon.

De auto rijd verder prima alleen verbruik kan soms wel beter.

De auto doet het tussen de 200 a 300km
Soms als je de auto koud start begint die al.

Wat is er allemaal aan gedaan

Egr off
Nieuw druk sensor oem
Software update
Geen foutmelding of iets
Meetwaardes goed voor zover wij weten, tegendruk dpf ook goed(volgens de garage do goed als nieuw
Alles is ook opnieuw ingeleerd


Wie o wie kan mij helpen?

Bedankt voor u tijd!

Mvg

Ash

Geplaatst door

Jidda (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

nieuwe roetfilter aanmelden en dan geforceerde regeneratie uitvoeren, best tijdens het rijden.

eddyengels 70

1 jaar

Hi,

Is ook al gedaan, precies zoals het hoort

Bedankt voor u reactie

Jidda 0

1 jaar

Hallo,

De ecu is egr off gemaakt en heeft daarna een software update gehad en staat nu dus weer op orginele software (zonder egr off) ?

Groet Jan227

Jan227 30
badge

1 jaar

Hi,

Nee software update als eerste gedaan, met egr aan natuurlijk nu egr off.

Mvg

Jidda 0

1 jaar

Hallo,welke waarden geven de dpf temperatuur sensoren aan na een kwartier regenereren bij stilstand met een diagnosetool ? Regeneratie met tester wordt succesvol afgerond ? Groet Jan227

Jan227 30
badge

1 jaar

tijdens het regenereren ging die bij mij tot 860 graden, was wel tijdens het rijden en dpf goed vol.

eddyengels 70

1 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.