hallo, ik heb het volgende probleem met een vw polo 1.9D
uit 1998 hij heeft nu 120000 km gelopen
als de motor koud is loopt hij perfect en rookt niets
maar als hij eenmaal warm is en je rijdt een constante
snelheid +/_ 50 km/h en dan plotseling volgas geeft dan
rookt hij verschrikkelijk en het verbruik ligt ook hoog dus
het is puur diesel wat hij verbrand +/_ 1 op 14
heb het volgende gedaan :d-riem vv
pomp afgesteld (lucas)
alle filters vv + 10w40 olie
verstuivers gereviseerd
na de verstuivers te hebben gereviseerd is het wel beter
geworden maar nog niet optimaal
b.v de roet meting is nu 1.09 k
maar met een raar verloop : volgas heeft hij 1.1 k
gas los heeft hij 0.2 k
bijna weer terug naar stationair
+/_ 2000 omw/min heeft hij ineens weer 1.4 k
ikzelf verdenk de brandstofpomp.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
verdenk de egr klep, goedkoopste oplossing is de pakking die tussen het inlaatspruitstuk en de egr-klep vervangen door een zelfgemaakte dichte pakking (bijvoorbeeld een stuk blik van een oud oliefilter), zodat de egr klep afgesloten is. duurdere oplossingen zijn ook mogelijk; zoals regelklep vervangen, egr-klep vervangen, regeleenheid vervangen bij onjuiste aansturing. Het verbruik is echter bij deze motor altijd al een tegenvaller geweest. Ik rijdt zelf ook in een polo (1420 kilogram totaal gewicht, terberg uitvoering; zijn maar aan een bedrijf geleverd) verbruik zomer 1 op 11 a 12, winter 1 op 10 a 11. kortom de volgende auto wordt een tdi.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
22 jaar