Hallo allemaal,
Als ik de ruitenwissers (voorruit) afzet dan blijven ze staan waar ze op dat moment waren, ze gaan dus niet terug naar onderen automatisch. Weet iemand waar dat aan kan liggen?
Frank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Met testlampje zekeringen controleren.
Universeeltje
Zit de moer van de ruitenwissers wel goed vast gedraaid op het motortje?
19 jaar
Welke zekering zou er dan kapot moeten zijn?? Ze doen het immers wel, ze stoppen alleen niet onderaan. Heb de moeren nagekeken en die zitten vast.
19 jaar
Of de schakelaar is kapot of de contactjes in de motor zijn kapot. Voor de ruitenwisser is er maar één zekering. Dus de ruitenwisser doet wat, of hij doet helemaal niets.
Succes,
Paul
Die schakelaar is daar makkelijk bij te komen en kan ik die doormeten op de een of andere manier?
Hetzelfde voor de motor, is daar iets aan te meten??
19 jaar
Hoi Frank,
Kijk eens op www.volkswagen.msk.ru Daar kun je de complete elektrische schema's vandaan halen. Zowel de schakelaar als het contact in de motor is door te meten. Via de schema's kun je zien wat je precies moet meten. Let op: het contact in de motor is een schakelaar die opent en sluit tijdens het draaien en je moet dus goed kijken in welke positie de motor staat als je meet.
Succes,
Paul
Als de zekeringkast ingewaterd is kan dit ook de oorzaak zijn. dit komt vaak voor als het rubber van de kabelboom minder wordt. Kast even losnemen en van achter inspecteren en je weet waar je aan toe bent.
succes
Hee bedankt allemaal, zal morgen eens gaan kijken of ik waterschade heb en meteen de zaak eens gaan doormeten.
Ik laat nog wel weten wat de oorzaak was.
Frank
19 jaar
Heb mn zekeringskast eens geinspecteerd en die is gelukkig helemaal droog. Kan iemand mij vertellen waar ik moet meten voor die motor want die site www.volkswagen.msk.ru doet het niet!?!
Alvast bedankt, Frank.
19 jaar
motorkap open, kunstof bekleding uit waterbak trekken, centraal boutje van de motoras losnemen (sleutel 10) en dan de 3 boutjes waar de motor mee vast zit aan het ruitenwisserframe loshalen. motor kan er dan net achter vandaan. Stekker er ook nog uit trekken.
Dan motor opereren. (popnagels uitboren) en inspecteren op de geleiders. Na afloop weer netjes met popnagels dichtdoen. Kunt ook naar de sloop gaan, allemaal hetzelfde van golf2 en bij bossen te krijgen......
Terugslag relais niet defect.
Willem
Denk dat het toch aan de motor ligt. De interval stand werkt namelijk wel. Dan stoppen ze mooi elke keer beneden.
Dus hieruit kan ik volgens mij opmaken dat de schakelaar goed is.
19 jaar
Nee dus, stuur ffe een mail naar mij op repelsteeltje144@hotmail.com en ik stuur jouw een schema terug. Dan zul je zien dat het in de schakelaar zit.......
Harry, ontzettend bedankt.
Had de schakelaar doorgemeten en inderdaad dat was de boosdoener. Gelukkig dat er zoveel golfjes rondrijden, een andere schakelaar was op de sloop zo gevonden.
Frank.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar