Wanneer ik terugschakel van een hogere versnelling naar de 1 of 2 dan krijg ik hem af en toe pas met veel kracht in de versnelling geduwd.
Dit gebeurd misschien 1x in de 10 minuten tijdens het rijden, de rest van de tijd schakelt mijn bak perfect.
Het komt ook weleens voor dat als ik mijn koppeling helemaal heb ingetrapt en naar z'n 3e versnelling schakel dat het lijkt alsof ik de koppeling helemaal niet intrap. Je hoort dan de tanden tegen elkaar aanlopen.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Misschien synchomesh?
Gr. Djarno
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe voelt je koppeling aan? Heb je het idee dat je vanaf intrappen (vanaf hoogte rempedaal) gelijk tegendruk voelt of voel je pas tegendruk halverwege?
Probeer eens vaker tijdens stationair en dan intrappen en dan na 1 sec in z'n achteruit, normaal mag je dan niks horen kwa tandengeknars.
Ik heb het idee dat je koppeling niet goed vrij komt, rij gewoon ff langs een garage en laat hun voelen, een beetje monteur kan je wel vertellen wat het zou kunnen zijn.
Ricky bedank voor je snelle reactie.
Ik heb het zojuist geprobeerd. De koppeling geeft direct vanaf het begin al tegendruk. Heb hem ongeveer 3 minuten stationair laten draaien en als ik de koppeling intrap dan kan ik met gemak naar alle versnellingen zonder problemen. Heb net een keer of 15 alle versnellingen geprobeerd en na 2 minuten kreeg ik de pook niet in de 2e versnelling geduwd na het een paar keer van neutraal naar z'n 2e versnelling geprobeerd te hebben ben ik eerst naar de eerste versnelling gegaan (dit ging vanzelf) en daarna kon ik wel makkelijk naar de 2e versnelling schakelen.
(het lijkt trouwens wel in elke versnelling of er een tussenstapje zit tussen de neutraal en de versnelling, maar dit is echt al een hele tijd zo)
10 jaar
Dit is dacht ik al een schakelmechanisme bediend door kabels.
Bij de hulzen van de ogen op de buitenkabel wil wel eens ruimte komen , waardoor er weerstand ontstaat omdat het schakelmechanisme dan niet in lijn komt te liggen.
Kabels controleren op speling.
Ik heb gekeken, maar wordt volgens mij niet bediend door kabels.
Kan het dan misschien toch speling zijn op mijn schakelmechanisme? Ben er nog steeds niet uit wat nu het probleem zou kunnen veroorzaken.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar