Volkswagen Polo: 9N oliedruk???

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 12000

Hoi Mensen,


Ik heb een polo waarvan mijn olie lampje begint te flikkeren en een piepsignaal laat horen als deze aangaat nu heb ik me al laten vertellen dat dit lage olie druk kan zijn, want mijn auto start en rijd normaal en doet dit bij warm en koude motor. olie is op peil compressie is 16 alle 3 cyl kunnen jullie mij wat wijzer maken ben nogal handig maar hier zit ik echt vast. zou niet weten of ik eens de oliedruksensor moet zuiver maken of vervangen of al echt aan de olie pomp moet gaan zoeken of leidingen die misschien aangekoekt zijn????


alle hulp is welkom


groetjes

lano

Geplaatst door lano (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

kaleido 1 (1580) PRO, 10 jaar geleden

Waarom ben je er van overtuigd , dat er wel voldoende oliedruk aanwezig is ?
Alles wat je gecontroleerd hebt prima , maar ik zou eens rap beginnen met de oliedruk daadwerkelijk mechanisch te meten.
De kreet , ben nog al handig , kan ik in dit verhaal niet helemaal plaatsen , dan rij je toch niet door met een brandend oliedruk lampje ?

lano (0), 10 jaar geleden

Hey kaleido


Neen overtuigd ben ik zeker niet maar omdat ik de kleppen niet hoor en als ik kleppendeksel demonteer zie ik de olie mooi stromen maar zeker ga ik nooit zijn en ja dat klopt wel van de "kreet" daarom dat ik ook hier graag hulp heb gezocht gehad of toch iemand die mij misschien de juiste richting uitstuurde maar dan ga ik daar mee beginnen nu alleen nog ergens een tester zien te bemachtigen dan zien we verder klopt het de druk 2bar moet zijn of heb ik dit verkeerd opgezocht

Groetjes

kaleido 1 (1580) PRO, 10 jaar geleden

Prima .
2 bar zou kunnen , maar kijk eens wat er op je oliedruksensor staat , hier moet je dus in iedergeval boven zitten.
Heb je 1 of 2 oliedruk sensoren , 1 op het filterhuis en 1 op de cilinderkop ?
Dan op beide plaatsen meten.

lano (0), 10 jaar geleden

jaklopt volledig heb er 2 op de blok rechts 1draadje en 1 ter hoogte van de oliepeil behuizing juist boven de carter meerdere draden het laatste ben ik niet zeker want dat is zo een zwart vierkant blokje maar weet niet of dat ook een druk sensor is en of het niveau aangeeft of dergelijke..

lano (0), 10 jaar geleden

Heb net de druk laten meten kom uit op 3 bar stationair koude motor op de sensor staat zelf 3-6 bar dus deze is ok volgens mij kan het de sensor zelf zijn nu k deze vast heb kunne deze foute geven er hangt maar 1 kabeltje aan blauw draadje en heeft een gaatje of gaan deze niet defect ?

kaleido 1 (1580) PRO, 10 jaar geleden

Jazeker sensor gaat wel eens stuk , maar 3 bar druk en een ondergrens van 3 bar ? zit wel heel dicht bij de alarm grens.
Ik zou een nieuwe sensor plaatsen , kosten de wereld niet , en dan kijken wat er gebeurt , anders toch een groter probleem ?

lano (0), 10 jaar geleden

dat ga ik eens zeker doen ik ga deze morgen al bestellen desnoods ook eens de olie en OF eens vervangen want waar ik hem vandaan heb beweert ook namelijk dat deze vervangen zijn maar toen ik vroeg welke olie erin zat kon hij mij niet antwoorden weet jij toevallig welke olie het best gebruikt word bij deze voertuigen heeft ook nog maar 70000 op de teller dacht aan 5W of 10W de 10W heb ik in de garage liggen 5W kan ik eventueel morgen gaan bestellen en ga ook aans vooralleer ik alles monteer de carter eens afhalen heeft een deuk heb ik gezien maar lekt niet kan dit ook daarmee te maken hebben ofzo ale ik meld het alleen maar omdat het geen is wat ik net heb gezien en blijkbaar kan ook de filter in de carter flink verstoppen klopt dit allemaal

kaleido 1 (1580) PRO, 10 jaar geleden

5w30 vw spec.
Een deuk in het carter kan de aanzuigzeef/buis beschadigd hebben.
Zeef wil wel eens verstopt raken , controleer dan meteen je caterventilatie en eventueel aanwezig verwarmingselement.

lano (0), 10 jaar geleden

ok dank je wel, ook voor de snelle reactie's! ik ga deze morgen allemaal bestellen en kan ik eigenlijk met de wagen rijden zonder dat ik deze schade toebreng nu ik weet dat de druk toch nog ok is en morgen ook ineens een nieuwe carter dichting of desnoods vloeibare pakking en dan ga ik deze rustig eens bekijken ik hou jullie op de hoogte hoe het verder afloopt

lano (0), 10 jaar geleden

even een update van stand van zaken dus ik heb de sensor vervangen olie vervangen en oliefilter, carter afgenomen zuiver gemaakt pinkend olie lampje is weg dus dit topic is zo goed als afgelopen nogmaals grote dank aan collega ferrie ;)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.