close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf VI: schakelproblemen

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 TSI

Ik heb een Golf VI en ik heb sinds kort problemen met het schakelen dat doet hij hakkerig en soms tot het schuren van de tandwielen toe ik ben bij de Volkswagen geweest daar heeft de chef werkplaats er mee gereden en die zegt dat de synchromesh ringen versleten zijn en vervangen moeten worden komt dit probleem ook bij andere volkswagens voor ik hoor het graag .

Johnnyboy

Geplaatst door

johnnyboij (155)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wat is de kilometerstand ongeveer?

De Kilometerstand is 51000 km

johnnyboij 155

11 jaar

Dat is wel erg vroeg!
Maar ik neem aan dat het nog een garantiekwestie is?
Om synchro-mesh ringen te vervangen moet de bak open, dat is redelijk kostbaar.
Aan het verhaaltje te horen klopt de diagnose wel, ik heb het zelf eerlijk gezegd nog niet eerder gezien bij een vw, wel andere problemen met lagers.

Maar goed, het is allemaal techniek, en het kan ook allemaal kapot.

Ze hebben Pon gebeld omdat hij ouder is dan 2 jaar heeft hij eigenlijk geen fabrieksgarantie meer dat is 2 jaar maar ze geven altijd nog een derde jaar (coulance). Nou geven ze 70% op de onderdelen en 70% op werkplaats kosten dat betekent dat ik 30% zelf moet betalen . Maar omdat ik de auto bij een ander autobedrijf gekocht heb dan de dealer en die mij ook 12 maanden garantie heeft gegeven en ik heb hem nog geen jaar heb betaalt dat autobedrijf 30% dus is het inderdaad garantie

johnnyboij 155

11 jaar

dan kom je goed weg.

Hij staat nou bij de dealer dus ik ben benieuwd wanneer hij klaar is .

johnnyboij 155

11 jaar

Het meeste gebeurde dit vanaf de Golf 5/Touran/3C Passat maar bij de Golf 6 eigenlijk weinig naar mijn ervaring. Maar bij dus eigenlijk zowat alle modellen vanaf 2002-2003 tot 2010 wel synchromesh problemen en meestal als de bakolie warm is en snel schakelen of juist op momenten dat je het niet zou verwachten en idd ook lagergeluid bij de bakken met het dubbellager (meestal de lichtere benzine versie's)

ricky 10
badge

11 jaar

Heb hem Woensdag naar de dealer gebracht maar hij is nog niet klaar gisteren belde ze de onderdelen lagen nog op de werkbank word waarschijnlijk Maandag dat hij pas klaar is .

johnnyboij 155

11 jaar

het is ook geen kleine reparatie.

Peter oké je hoort het wel als hij klaar is .

johnnyboij 155

11 jaar

Ik heb de auto vandaag gehaald bij de dealer hij was klaar en het schakelen gaat perfect alleen werkt mijn start en stop niet meer kan je dat in de boordcomputer MFA aanpassen weet iemand dat .

johnnyboij 155

11 jaar

Er zijn een hoop factoren die het wel/niet werken van de start/stop beinvloeden.
Denk aan temperatuur, gordel vast of niet, etc etc.
Ik dacht niet dat je dat in de MFA in kon stellen.
Uiteraard wel met het knopje(in het rijtje) voor de versnellingspook.
maar eigenlijk zou hij standaard ingeschakeld moeten zijn.
johan

JHV 0

11 jaar

Kan zijn omdat de accu los is geweest maar hij zou het snel wel weer moeten gaan doen en anders gewoon ff terug gaan.

ricky 10
badge

11 jaar

Ricky jij had gelijk de start en stop werkt weer en het schakelen gaat ook super ik wil iedereen bedanken .

Gr Johnnyboy

johnnyboij 155

11 jaar

Oke mooi! Ja het is een dom software systeem wat niet snel wakker wordt zeg maar...

ricky 10
badge

11 jaar

Ik wilde even melden dat ik de auto weer terug heb en het schakelen gaat perfect zoals het hoort .

Gr Johnnyboy

johnnyboij 155

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.