323 bezoekers online

Volkswagen Golf VI: schakelproblemen

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 TSI

Ik heb een Golf VI en ik heb sinds kort problemen met het schakelen dat doet hij hakkerig en soms tot het schuren van de tandwielen toe ik ben bij de Volkswagen geweest daar heeft de chef werkplaats er mee gereden en die zegt dat de synchromesh ringen versleten zijn en vervangen moeten worden komt dit probleem ook bij andere volkswagens voor ik hoor het graag .

Johnnyboy

johnnyboij

Geplaatst door johnnyboij , lid sinds 7 jaar geleden

16 Reacties

0

Profundo Autoservice, 6 jaar geleden

wat is de kilometerstand ongeveer?

0

johnnyboij, 6 jaar geleden

De Kilometerstand is 51000 km

0

Profundo Autoservice, 6 jaar geleden

Dat is wel erg vroeg!
Maar ik neem aan dat het nog een garantiekwestie is?
Om synchro-mesh ringen te vervangen moet de bak open, dat is redelijk kostbaar.
Aan het verhaaltje te horen klopt de diagnose wel, ik heb het zelf eerlijk gezegd nog niet eerder gezien bij een vw, wel andere problemen met lagers.

Maar goed, het is allemaal techniek, en het kan ook allemaal kapot.

0

johnnyboij, 6 jaar geleden

Ze hebben Pon gebeld omdat hij ouder is dan 2 jaar heeft hij eigenlijk geen fabrieksgarantie meer dat is 2 jaar maar ze geven altijd nog een derde jaar (coulance). Nou geven ze 70% op de onderdelen en 70% op werkplaats kosten dat betekent dat ik 30% zelf moet betalen . Maar omdat ik de auto bij een ander autobedrijf gekocht heb dan de dealer en die mij ook 12 maanden garantie heeft gegeven en ik heb hem nog geen jaar heb betaalt dat autobedrijf 30% dus is het inderdaad garantie

0

Profundo Autoservice, 6 jaar geleden

dan kom je goed weg.

0

johnnyboij, 6 jaar geleden

Hij staat nou bij de dealer dus ik ben benieuwd wanneer hij klaar is .

0

ricky, 6 jaar geleden

Het meeste gebeurde dit vanaf de Golf 5/Touran/3C Passat maar bij de Golf 6 eigenlijk weinig naar mijn ervaring. Maar bij dus eigenlijk zowat alle modellen vanaf 2002-2003 tot 2010 wel synchromesh problemen en meestal als de bakolie warm is en snel schakelen of juist op momenten dat je het niet zou verwachten en idd ook lagergeluid bij de bakken met het dubbellager (meestal de lichtere benzine versie's)

0

johnnyboij, 6 jaar geleden

Heb hem Woensdag naar de dealer gebracht maar hij is nog niet klaar gisteren belde ze de onderdelen lagen nog op de werkbank word waarschijnlijk Maandag dat hij pas klaar is .

0

Profundo Autoservice, 6 jaar geleden

het is ook geen kleine reparatie.

0

johnnyboij, 6 jaar geleden

Peter oké je hoort het wel als hij klaar is .

0

johnnyboij, 6 jaar geleden

Ik heb de auto vandaag gehaald bij de dealer hij was klaar en het schakelen gaat perfect alleen werkt mijn start en stop niet meer kan je dat in de boordcomputer MFA aanpassen weet iemand dat .

0

JHV, 6 jaar geleden

Er zijn een hoop factoren die het wel/niet werken van de start/stop beinvloeden.
Denk aan temperatuur, gordel vast of niet, etc etc.
Ik dacht niet dat je dat in de MFA in kon stellen.
Uiteraard wel met het knopje(in het rijtje) voor de versnellingspook.
maar eigenlijk zou hij standaard ingeschakeld moeten zijn.
johan

0

ricky, 6 jaar geleden

Kan zijn omdat de accu los is geweest maar hij zou het snel wel weer moeten gaan doen en anders gewoon ff terug gaan.

0

johnnyboij, 6 jaar geleden

Ricky jij had gelijk de start en stop werkt weer en het schakelen gaat ook super ik wil iedereen bedanken .

Gr Johnnyboy

0

ricky, 6 jaar geleden

Oke mooi! Ja het is een dom software systeem wat niet snel wakker wordt zeg maar...

0

johnnyboij, 6 jaar geleden

Ik wilde even melden dat ik de auto weer terug heb en het schakelen gaat perfect zoals het hoort .

Gr Johnnyboy

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.