Volkswagen Passat: schokken op de koppelingspedaal

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: tdi 130pk

Hey techniekers, hier heb ik een Passat 130pk staan die alleen bij de 1ste versnelling, schokkend optrekt. Zou dat niet van de drukgroep of de koppeling zijn? Maar waarom alleen de 1ste versnelling? Dank u jongens.

erdar

Geplaatst door erdar (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Santa (0), 17 jaar geleden

Hoi Erdar, dat schokken kan door meerdere oorzaken komen. Het kunnen de dempingsveren in de drukgroep zijn, het kan een versleten/kapot toplager in het vliegwiel zijn, het kan het 2-massa vliegwiel ZELF zijn en het kan ook nog een verbrande c.q. vette koppelingsplaat zijn.
Weet je wel zeker dat het de KOPPELING is........?

erdar (0), 17 jaar geleden

Hallo Santa, ik ben er bijna zeker van dat het van de koppeling kompartiment komt. We gaan toch de versnellingsbak er onderaf halen. Hoe zou ik te werk moeten gaan? Is zo'n 2 massavliegwiel en koppeling duurl? Dank U?

Santa (0), 17 jaar geleden

Ja, al met al kost zo'n setje nogal wat eurootjes....
Indien je geen risico wilt lopen zou je ALLES moeten vervangen omdat je dan de boel toch los hebt.
Dus een 2 massavliegwiel, drukgroep, koppelingsplaat EN toplagertje (deze wordt vaak vergeten...)

Zo'n 2-massa vliegwiel kost gauw zo'n 500 euro en een koppelingsset al snel zo'n 340 euro......

http://www.hbase.nl/

Op deze site kun je bij benadering zien wat dat spul zoal kost.

Overigens zou ik NIET voor een LUK koppeling kiezen maar eerder voor een SACHS.
LUK koppelingen worden nogal eens in 1 adem genoemd met trillende koppelingsklachten.....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.