Goeie dag,
Ik heb een Golf 5 Tsi 1.4 benzine.
Ik rij nu een maand of 2 met een probleem.
Elke keer als ik de auto start laat ik hem effe zijn electrischeshoke uitwerken en dan rij ik weg. Nog niks aan de hand. Als ik op een gegeven moment een 70 weg nader moet ik het gas in trappen omdat ik moet invoegen. Daar komt het probleem aan, hij schokt en stottert naar de 70. Ik moet rekening houden met de stand van het gaspedaal. Als ik hem te ver in druk gaat de auto schokken. Gisteren heb ik hem laten uitlezen door een garagebedrijf en die heeft geconstateerd dat mijn ketting van me golf aan het uitrekken is. Maar die dingen zijn toch onderhoudsvrij?? En daarom moet de ketting vervangen worden.
Ps. Bij een garagebedrijf laten uitlezen niet een vw-dealer.
mvg Stan
Reparatiekosten en namen van reparateurs dienen niet te worden genoemd op deze site.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Onmogelijk is het uitrekken van een ketting niet, maar dat is een dure ingreep.
Overigens zijn er veel meer storingen, die dit kunnen veroorzaken, bijvoorbeeld een sensor die een verkeerde waarde af geeft.
Een 2nd opinion van een dealer kan geen kwaad, denk ik.
Weet je toevallig ook welke foutcode er uit gelezen werd? Liefst met nummer.
Nee ik heb geen nummers kunnen ontvangen omdat de garageman met de auto is aangerede samen met de computer. En toen hij terug kwam had hij zonder computer uitleg gegeven. De auto heeft laatst een grote beurt gehad. Maar toen werd er niks geconstateerd op de diagnose. Maar hij gaf ook niets aan toen die man van laatst hem stilstaand had getest. Alleen toen ie er mee weg was geweest gaf de computer pas iets aan. Dat de auto bij cilinder 2 en 4 soms geen ontbranding heeft. Misschien is de vonk te zwak en ligt het aan de ontsteking. Kan dat? Aan de Bougies ligt het er niet aan die zijn goed.
Gr stan
Gr stan
13 jaar
Geen ontbranding op een cylinder kan een bougie/bobine probleem zijn of een mengsel probleem.
Defecte sensor of een lekje ergens. Slangetje op of rond het inlaatspruitstuk of een klein lekje aan de voorkant van de uitlaat.
Zou toch maar eens om een 2nd opinion vragen bij een dealer.
Verkeerd mengsel kan eenvoudig vast gesteld worden met uitlezen. Als de zogenaamde "Fuel trims" niet rond de 0% zitten is er een probleem.
Hoezo zijn het de bougie's niet? Bij dit type blok is dat het eerste wat altijd stuk gaat. En dan heb je de klacht:stationair goed maar ga je vermogen krijgen dan begint de ellende. Zoja dan bougie's vervangen en dan verder kijken. Ook is er bij de dealer een update beschikbaar die het een en ander zou oplossen (motorschade e.d gebruik zoekfunctie dan zie je meer verhalen van dit type motor...).
Ik heb de auto al een grote beurt gegeven dus de bougies zijn goed.
13 jaar
Ik ben vandaag naar de dealer geweest en die konden ook niks vinden maar ik denk dat het een bobine is maar dat is niet zeker. Dus moet ik hem nogmaals laten nakijken door of de dealer of een garage man gespecializeerd in vw.
13 jaar
Vraag dan nog eens de foutcode's op en vermeld die dan hier want als de bougie's goed zijn (wat jij zegt) en je hebt nog steeds cilinderoverslag dan is het wat anders en wat wel eens voorkomt bij dit type blok is een mechanisch probleem en vaak een probleem met de zuigers/veren.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar