hallo
ik heb nu een volkswagen sharan in de werkplaats staan waar ik verder niks meer mee kan
de auto rijd goed na 1 uur rijden ongeveer stottert de motor 1keer of houd in de toerenteller gaat van 10 tot 15 18 rmp en zakt daar na tot de 700 en soms ook helemaal op 0 en dan schiet hij weer in een keer op 20 rmp voor was het dat de hele auto ging schudden
de klant kwam en zij het probleem en zij doe maar een groote beurt heb ik gedaan
de probleem bleef ik heb al paar keer de luchtmassa meter schoongemaakt maar nog steeds niks toen had ik de bdp sensor vervangen en de odp die gaf de uitlees aparaat aan vervangen en nu doet de auto tijdens het rijden niet meer stotteren maar als ik hem in zijn vrij heb bij een stoplicht of wat dan ook dan gaat die weer beginnen je hoort het dan ook uit de uitlaat bloppen ik heb hem al een x weg gebracht naar een zaak die puur op elecktronica bezig is zo als ecu bekijken en daar was helemaal niks mee aan de hand eerste keer dat ik hem uit had gelezen stonden er 17 storingen in heb alles gedaan en gemaakt en toen bleef die van de bdp die heb ik ook gemaakt dus nu geeft er helemaal geen storing aan alleen stationare draaiden doet de motor niet goed valt uit en als je hem opnieuw start als of er niks aan de hand is probleem komt snel terug als ik hem in ze vrij heb en trap paar keer goed op het gas hooge toeren en laat hem weer stationare draaien ongeveer 1 tot 2 minuten begint het probleem weer gelijk er zat ook een scheurtje in een turbo slang die heb ik gelijk vervangen
mvg, sjors
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
17 foutcode's ?
wat is er allemaal met de auto gebeurt ?
Heb je het gasklephuis al eens schoongemaakt en opnieuw ingeleerd ?
Gr Stefan
Welke storingen(en) staan er op dit moment in?
de laatste storing was van de bdp
die sensor heb ik al vervangen toen bleef de storing terug komen dus ik heb de hele kabelboom open gemaakt kijken of ik misschien aan de buiten kant kon zien of de kabel beschadigd was maar dat is niet zo heb alle contact puntjes schoongemaakt en alles weer in elkaar gezet ik start de motor storing kwam niet meer terug dus ik dacht hij is goed maar nu stottert de auto niet meer als je op de snelweg zit nu doet hij dat alleen bij een stoplicht of als je hem even laat draaien dan gaat de toeren teller 500 heeft die vandaag ook gedraaid schiet hij in een keer weer naar de 15rmp omhoog soms ook oplopend als of iemad zelf gas geeft en als je rijd helemaal goed houd nu ook niet meer in ik geef de motor flink op ze donder dan doet die het gewoon goed en als ik hem uitlees gewoon no codes staat er dan laat ik de motor weer draaien en dan begint het probleem weer gaat de ene keer hoor je hem ploffen in de uitlaat de andere keer niet motor valt dan dan in een keer uit dus het is niet dat de motor in een keer geen brandstof krijgt het is wel als de motor 500 rmp draaid en ik geef gas reageert de motor gelijk op
ken er nog maar een paar uit me hoofd van de storingen
(er zatten 4 storingen van de turbo of die met de turbo temaken had dat is al opgelost)
(van de bdp en odp)ook opgelost de storing komt niet meer tevoorschijn
(luchtmassa meter ) ook dat is ook opgelost want die zat maar met tyripies vast heb er de origenele vw clip op gedaan en schoongemaakt geen storing hij geeft geen storing aan het enige probleem hij draaid niet goed stationaere en ploft in de uitlaat reageert op het gas heel erg goed en houd niet in
en heb de gasklephuis nog niet schoongemaakt en ingeleerd maar daar licht het denk ik ook niet aan
gr,sjors
Mooi dat je wel weet waar het niet aan licht volgens jou, maar begin toch maar met het reinigen en inleren van het gasklephuis..
okee ik zal dat even doen en dan zie ik het wel ik hoop dan dat het probleem opgelost is
Wel inleren hé..
ik heb het gedaan en de probleem die is nog het zelfde ik vind dit zelf ook heel raar
weet nu niet echt meer waar ik moet kijken
Alle vacuumslangen en carterontl. slangen goed gecontroleerd op lekkage? Deze gaan vaak stuk.. LMM gaan ook vaak..
Heb je alleen het gasklephuis schoongemaakt of heb je hem ook ingeleerd ?
15 jaar
ja ik heb hem ook ingeleerd gelijk
ik zal even de slangen controlere ik zal de LMM ook even gaan cheken
heb alle vacuumslangen gecontroleerd en de lmm ook en was allemaal goed probleem doet zich ook af en toe voor bij een koude start
en door een straat heen rijden gaat de auto stotteren en hokken op de snelweg niet heb er vandaag meegereden heb hem flink ingetrapt zonder ree er 180mee zonder in tehouden of te stotteren en te hokken toen weer richting bedrijf terug schakelen remmen koppeling in weer gas en dan gaat de auto helemaal gek doen ook bij het gewoon stationare draaien
niemand die me er mee verder kan helpen
JE hebt de kabelboom wel opengemaakt maar heb je de bedradingen doorgemeten. Ik heb zelfde probleem met een renault megane II meegemaakt. Kon de storing niet achterhalen. Dealer wilde de complete kabelboom vervangen tegen ruim 2000. Klant dumpte de auto bij neer. Ik heb in de avond uren de kabelboom vanaf de motorblok losgehaald en doorgemeten. Bleek een haarscheurtkje te zitten in een kabel. Kabel opnieuw doorgetrokken en weg storing. Maar heb wel lang moeten zoeken. Klant bij en hij was niet zo veel geld kwijt.
Grt Ramazan
ik zal hem dan door meten want alles is toch al open dus kan er nog makkelijk bij. en als ik vragen mag waar zat het haar scheurtje precies dan
[url=http://img145.imageshack.us/i/82756648.p...][img]http://img145.imageshack.us/img145/6869/...[/img][/url]
15 jaar
Het scheurtje zat hem in de kabel naar de vliegwielsensor
hoop dat je hier verder mee kan, alvast veel geluk gewenst
NB breuk in de kabel moet ook met die bdp sensor e.d. te maken hebben in jouw geval. Door die breuk krijg je ook diverse storingen in het motormanagement die op het eerste oog hier niks mee te maken hebben (bdp sensor= vliegwielsensor).
bdp sensor storing komt niet meer voor
ik heb nu de injectoren er uit gehaald en naar een zaak weg gebracht om tekijken of het aan de injectoren licht want er komt zwarte rook uit de uitlaat als die slecht stationare gaat draaien maar je hoort hem wel op 4 cillinders lopen
Storing hoeft niet voor te komen bij het uitlezen. Denk nie aan de injectoren, maar als het daar aan ligt, ben je snel klaar. Hoef je niet net zoals mij uren te gaan meten en kloten met kabels.
Hoor wel
is goed want kan het niet zo zijn dat de injector door blijft druppelen of dat een langer open staat want de motor probeerd zich zelf tecorrigeren maar het lukt hem niet
bij dezen niet per se. Als zij de injectoren zichzelf corrigeren kan het verschil in rpm niet zo groot zijn en trilt de motor ook
ja probleem is er nog ik denk maar weer aan de gashuisklep schoonmaken en in basisstand inleren
heb je de bougies al vervangen? zoja probeer ander merk bougie. kleine klusje maar wie weet;)
succes.
15 jaar
de auto doet nu ook helemaal schudden gewoon ik zal er eens even naar kijken maar die zijn nog geen maand oud die heb ik al bij een grote buurt vervangen de bougie's ik zal er morgen naar kijken
dus niet echt iets meer iemand nog een goede tip of een raad
Doet de secundaireluchtpomp het nog, ik had er laatst ook een en die zoog af en toe water aan omdat de
de pomp vol water stond.
gewoon goed rijden en af en toe met je kop tegen het voorraam.
De luchtmassameter weet niet wat tie met water moet doen.
ja ik heb het probleem al de e-prom van de eindtrap was kapot dus vervangen de auto was weer als nieuw dank jullie wel voor de tips
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar