Beste mede autoliefhebbers, heb recent een polo uit 2000 erbij gekocht met de 1.4 16 klepper benzine motor.
Rijd top en ziet er ook nog redelijk leuk uit. Als de auto koud is start deze niet, hij slaat aan en loopt 2 seconden waarna hij uitvalt, als ik gas bijgeef en de toeren 15 seconden op 1000 houd loopt hij perfect.
Kan dit een relais zijn? Heb het gasklephuis al gecontroleerd op een lek maar daar is geen sprake van.
Ruik heel veel benzine na het starten denk dat hij te veel brandstof krijgt en verzuipt.
Andere die ooit hetzelfde probleem gehad hebben? Ik hoor het graag van jullie!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bekent probleem. Vaak de temperatuursensor. Als die warm aangeeft terwijl de motor koud is dan spuit hij te weinig in. Als je de stekker losgooit van de temperatuursensor en start en hij wel aanslaat is dat je probleem.
Ga het morgen gelijk even controleren.
1 jaar
Zojuist temperatuursensor losgekoppeld maar nog steeds hetzelfde probleem, zie foto. Kan het de relais zijn?
1 jaar
Zou kunnen, brandstofpomp relais misschien, of hij krijgt lucht in de brandstofleiding. Misschien heb je een mogelijkheid om de benzineslang na dat je hem hebt stilgezet of te klemmen. Dan kan de brandstof niet teruglopen s nachts.
Nogmaals bedankt, weet je toevallig welke relais dat is, ik dacht 410. Is nog wel de zwarte heb gehoord dat er een grijze verbeterde versie is.
1 jaar
Zojuist even gekeken en zag dat er een vacuum slang gebroken was. Gelijk vervangen maar start nog steeds wel moeizaam (zie afbeeldingen)
1 jaar
1 jaar
Als je een beetje geluk hebt is het een kwestie van inleren. De computer heeft zich aangepast nav dat vacuümlek en het kan best zijn dat het na een paar ritten of een tijdje stationair laten lopen zich vanzelf opnieuw aanpast, maar nu de goede kant op.
Top bedankt voor alle hulp, gaan het zien. Ff tijdje mee rijden etc.
1 jaar
Beste,
Tijdje aan het rijden geweest, nog steeds startproblemen met koude motor.
Mogelijke andere oorzaken:
- pakking gasklephuis lek
- brandstofpomp relais
Enig idee welke het nog zou kunnen zijn? Als de auto warm is loopt hij als een zonnetje. Mijn obd scanner van vident geeft ook niks aan.
1 jaar
Benzineslang ook al dichtgeknepen om zeker te weten dat het geen lucht is?
En kan ook nog aan de bougies liggen dat ze versleten zijn. Slechte vonk en kan verklaren dat je benzine ruikt.
Morgen ga ik de relais allemaal even schoonmaken en nogmaals controleren op schade en of het circuit wel werkt, controleer de bougies dan ook even en ga het met de benzineslang proberen.
1 jaar
Zojuist de bougies gecontroleerd (zie bijlage) brandstofpomp lijkt goed te werken ziet er alleen een beetje oud uit.
Maakt het luchtfilter even los om te controleren en er zit olie in, ook aan de onderkant van de deksel.
1 jaar
Afbeeldingen uploaden werkt niet...
1 jaar
Zijn misschien te groot, moet je ze even verkleinen
https://www.google.com/search?q=bad+spar...
Zien er ongeveer hetzelfde als hier uit.
1 jaar
1 jaar
Dat was het inderdaad, bedankt! Hierbij de foto's van de bougies.
1 jaar
Hier de foto van de olie in het luchtfilter, brandstoffilter is volgens mij ook niet heel jong meer.
1 jaar
Bougies is moeilijk om zo te checken hoor, a;s ze niet goed vonken heb je daar met name bij de koude start last van. Kortom als je ze er toch iot hebt zou ik ze gwoon vervangen.
Brandstoffilter ziet er altijd oud uit maar denk niet dat dat de oorzaak is, maar ook hier geldt dat vervangen nooit verkeerd is.
Ik heb je niet gehoord of je de benzineleiding hebt dichtgeknepen sávonds en dan de volgende morgen bij de koude start losmaken en starten. Dan weet je zeker dat lucht in het brandstofsysteem niet het probleem is.
Als dit allemaal gecheckt is dan wordt het lastig want het gasklephuis kan ook nog het probleem zijn maar die vervangen is prijzig.
De benzineleiding heb ik nog niet dichtgeknepen, op welke plek kan ik zit het beste doen? Bij het brandstoffilter is de leiding heel stug. Kan de brandstofslang in de motorruimte niet zo snel vinden.
1 jaar
Zojuist relay 410 vervangen, bombine getest, bougies getest, wat kan het nog zijn?
Lek in het gasklephuis? Andere vacuum lek?
1 jaar
Beste memos,
Zojuist het gasklephuis gereinigd was flink smerig
1 jaar
1 jaar
Het kan ook de luchtmassameter zijn neem ik aan?
1 jaar
Nu het weer wat warmer is buiten heeft de auto iets minder last dus heeft echt met de temperatuur te maken.
1 jaar
Luchtmassameter denk ik niet, gasklep is helaas vaak het elektronische deel. Reinigen is altijd goed maar misschien eens kijken of je voor een paar centen een gebruikte op de kop kunt tikken.
Oke bedankt, en een nieuwe temperatuursensor proberen?
1 jaar
Kost weinig en kan je nog proberen
Is de harde plastic slang van rembooster niet gescheurd ? Komt ook regelmatig voor.
Waar kan ik deze vinden, toevallig een foto? Kan hem niet zo snel vinden.
1 jaar
Net gecontroleerd maar geen lek te vinden. Nieuwe temp sensor besteld kijken of dat werkt.
1 jaar
controleer injectors eens op vervuiling,anders isopropanol de tank in gooien in combinatie met euro 98
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar