close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Sharan 110pkTDI: slaat af na 10 sec HELP

Wij hebben een VW Sharan 110 PK TDI en die slaat af na ca. 10 Sec. We hebben al een andere brandstofpomp geprobeerd maar dat het geen resultaat, wat opvallend is dat er tijdens pogingen om te starten heel veeel witte rook vrijkomt





Kan iemand mij hier bij helpen ??

Geplaatst door

rico9771 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het haast wel zeker dat de riem een TAND is versprongen,heb ik zelf ook een keer meegemaakt .Met een 2 kanaalsscoop kan je de timming controleren,alleen moet je wel een beetje handig voor zijn en tevens heb een voorbeeld nodig van een timming die goed staat.


alexander242 0
badge

21 jaar

lijkt me sterk dat het aan een versprongen tandriem ligt.

er is al een andere pomp op gekomen waarbij alles weer goed gezet zou moeten zijn .



maar wat het wel is ?? lijkt me meer iets elektriche


jr

fazertje 0

21 jaar

Heel veel witte rook bij koude motor> onverbrande brandstof.

het kan ook zijn dat de pomp goed staat met de kleppen, maar de krukas niet, of pomp en kruk goed, maar kleppen niet.

Ik weet niet of er bij deze motor een spie zit op alle riemwielen, soms is dat niet zo (bv CAV bij landrover tdi 4 cyl.)

Dan LIJKT alles goed, maar dan is het toch verdraaid.

Jasper5206 0

21 jaar





In ieder geval bedankt voor de reactie's... maar ik ben een stapje verder,

de motor loopt weer nadat ik het vacuumslangetje van de EGR los heb gehaald (deze zorgde ervoor dat hij alleen uitlaatgassen kreeg) maar nu val ik in een ander probleem, te weten dat hij totaal geen trekkracht heeft en steedt terugvalt in toerental



ik meet bij de turbo op stationair toerental een onderdruk van 0.6 bar, wat volgens mij vrij normaal is



rico9771 0

21 jaar

zo te lezen heb je idd nog meer problemen!

een diesel hoort geen onderdruk te hebben van 0,6 bar in het inlaatsysteem.

geen wonder dat hij via je egr uitlaatgassen aanzoog .



lijkt erop dat er wat verstopt zit in je inlaat systeem .

iemand ergens een doek in laten zitten ?.



intercooler verstopt of het luchtfilter?

fazertje 0

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.