Klant start zijn auto en die slaat direkt weer af. Opnieuw gestart en met het gaspedaal ingetrapt blijft hij wel doorlopen. maar alleen op toeren boven de 2000 a 2500.
Hij gaat op weg maar na een paar kilometer slaat de auto af en blijft deze niet meer doorlopen. De auto wordt op sleep bij ons gebracht.
We hebben even een brandstoftankje direkt aangesloten op de pomp maar nog steeds weer hetzelfde, wel starten en aanslaan, maar direkt stilvallen tenzij we goed gasgeven. Op toeren valt de motor na een paar minuten plotseling ook weer stil. Laten we het gaspedaal wat zakken en gaat de motor beneden 2000 toeren, slaat hij ook gelijk weer af. Er komt wel spanning op de stopklep, maar niet bij het op kontakt zetten. Maar alleen tijdens starten en de spanning blijft er wel op staan als hij stil is gevallen en nog niet van contact is gedaan?
Uitlezen geeft geen storingen, en de uitlaat hebben we voor de zekerheid ook even losgegooid zonder resultaat.
Iemand nog suggesties?
iemand een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is de km stand?
Geeft dieselpomp voldoende druk aan injektoren?
Stopklep al gedemonteerd?
M vr gr peter
Km stand ong 150.000 en stopklep al gedemonteerd (zonder stiftje laten lopen) Druk is moeilijk meetbaar.
veren in de pomp wellicht gebroken of kat verstopt.
Siem.
Je schrijft dat er geen spanning op de stopklep komt bij aanzetten contact.Mischien elec gedeelte op contactslot?
[quote=john5686]veren in de pomp wellicht gebroken of kat verstopt.[/quote]
Kat al los gehad en nog steeds hetzelfde. Contactslot zou natuurlijk kunnen. maar john, veren in de pomp gebroken? Betyekent dat een nieuwe pomp of is dat te checken zonder alles te demonteren?
Paul Kelder bedankt voor je tip. Je vertelde me namelijk dat je vrij eenvoudig kon checken of de veren in de pomp zijn gebroken door de leidingen op de verstuivers 1 voor 1 los te draaien en te kijken of er brandstof uitspuit of dat hij druppelt. Alle verstuiverleidingen gechecked en blijkt dat er bij alle verstuivers brandstof uitspuit, dus druk genoeg (en dat bedoelde jij waarschijnlijk ook Peter?).
De bedrading bij de computer eens gechecked en daar is ook niets aan te zien, maar de computer zelf is aan de buitenzijde helemaal gecorrodeerd. En met veel pijn en moeite de stekker, die ook al vastgebakken zat, losgekregen. en wat blijkt er nu: er zit water in de stekker en de aansluitingen op de computer zijn verweerd. Alles droog gespoten en netjes gereinigd en hij blijft weer keurig doorlopen.
Nogmaals weer bedankt voor de hulp jongens,
Siem
Siem.
Dat bedoelde ik inderdaad.maar het moet soms en beetje(te) snel gaan,je kent dat wel...
Ook bedankt om de oplossing te vermelden.Dat mis ik wel bij sommige vraagstellers.
M vr gr Peter
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar